آفتاب

4 پروژه ساختمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در هفته دولت افتتاح می شود

4 پروژه ساختمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در هفته دولت افتتاح می شود

تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، از افتتاح چهار پروژه از واحدهای ساختمانی این دانشگاه طی هفته دولت خبر داد.

محمد حسین امید روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: یکی از این پروژه ها در استان فارس افتتاح خواهد شد.
از دوم تا هشتم شهریور ماه سالروز شهادت محمد علی رجایی رئیس جمهوری و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت جمهوری اسلامی ایران در سال 1360، هفته دولت نامگذاری شده است.
وی در مورد اقدامات یک سال گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این مرکز علمی با بیش از 20 سال قدمت، ماموریتی بر عهده دارد که باید به سرانجام برساند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: البته تاکنون این دانشگاه اقدامات برون مرزی نداشته، یعنی نه به کشورهای دیگر کمکی کرده و نه از آنان کمکی دریافت کرده است.
وی ادامه داد: طی یک سال اخیر در راستای سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ابلاغیه های وزیر، دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز شروع به انجام مذاکراتی با برخی دانشگاه های کشورهای خارجی داشته است.
امید خاطرنشان کرد: خوشبختانه این روند نتایج مناسب و مطلوبی داشته و تدوام آن در سیاست های آتی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی یادآور شد: سعی خواهیم کرد در ماه های آتی از ظرفیت های ایجاد شده این دانشگاه برای کشورهای همسایه نیز استفاده کنیم.
معاون وزیر علوم ادامه داد: اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی متقاضیانی از عراق، افغانستان و برخی کشورهای همسایه دارد که نیازمند کمک برای دوره های مهارتی هستند.
وی گفت: سیاست دانشگاه، آماده سازی مراکز استان های مرزی برای کمک به این کشورها است، هر چند که این امر اختصاصی نیست و حتی واحدهای تهران و سایر استان های کشور نیز می توانند در این راستا گام بردارند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: همچنین از جمله اقدامات سال تحصیلی پیش روی این دانشگاه، ادامه مذاکره با طرف های خارجی خواهد بود.
فراهنگ ** 9187 ** 1071
کد N1398600

وبگردی