آفتاب

تئاتر خیابانی گوزن ها به یاد شهدای سینما رکس در آبادان به نمایش در آمد

تئاتر خیابانی گوزن ها به یاد شهدای سینما رکس در آبادان به نمایش در آمد

آبادان - ایرنا - همزمان با سالروز فاجعه سینما رکس آبادان در بیست و هشتم مرداد سال 1357 نمایش خیابانی گوزن ها در محل سینما رکس آبادان به اجرا درآمد.

به گزارش ایرنا، این تئاتر خیابانی نگاهی گذرا به حادثه آتش سوزی در سینما رکس آبادان دارد که در آبادان نمایش داده شد و با استقبال مردمی مواجه شد.
نویسنده و کارگردان این تئاتر خیابانی به عهده مهدی درویش بوده و محبوبه ضیایی برنامه ریز و مشاور کارگردان مسئولیت نمایش این تئاتر را به عهده داشتند.
به گزارش ایرنا دانیال عبدالهی، ناهید مکوندی، فاطمه کایدی، احسان فروزش، مهرداد رشیدی، ساناز صداقت در این نمایش ایفای نقش کرده و ساخت موسیقی آن برعهده ناصر رادفر است.
محبوبه ضیایی برنامه ریز و مشاور کارگردان نمایشنامه گوزن ها در حاشیه اجرای این تئاتر خیابانی به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشنامه در 28 دقیقه روایت پهلوان و مرشد از وقایع رخ داده در جریان آتش سوزی سینما رکس است.
وی افزود: تنها خواسته مردم و گروه نمایش برگردان رخداد آتش سوزی سینما رکس به تقویم کشور است.
به گزارش ایرنا مراسمی نیز با حضور خانوده های قربانیان حادثه سینما رکس در محل دفن این شهدا برگزار شد.
در شب بیست و هشتم مرداد 1357 هنگامی که جمعی از شهروندان برای تماشای فیلم گوزن ها ساخته مسعود کیمیایی به سینما رکس رفته بودند، گروهی خرابکار وابسته به رژیم پهلوی با همکاری عاملان این رژیم با مواد آتش زا، سالن سینما را به آتش کشیدند.
مضمون فیلم گوزن ها و نگاه اعتراضی که نسبت به برخی از مسائل روز جامعه داشت، باعث شد بسیاری به این باور برسند که مسئول کشتار بجز ساواک نبوده است تا زهرچشمی از مردمی بگیرد که سرنگونی شاه را پیگیری می کردند. شعله های آتش زبانه کشید و آتش تمامی سالن سینما را در برگرفت. مردان، زنان و کودکان با دیدن شعله های آتش به طرف درهای ورودی و خروجی هجوم بردند اما همه درها از پشت به روی آنان بسته شده بود.
30151/ 6064 *شبس*1488 **1613
کد N1397188

وبگردی