آفتاب

مطالعات راه‌اندازی LRT در قلب تهران آغاز شد

مطالعات راه‌اندازی LRT در قلب تهران آغاز شد

مطالعات عملیاتی راه‌اندازی LRT (قطار سبک شهری) در منطقه ۱۲ آغاز شد. پیش از این مدیریت شهری اتوبوس‌های تندرو (BRT) را در سال ۸۶ راه‌اندازی کرده بود. شبکه اتوبوس تندرو امروز پس از ۹ سال روزانه ۴ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند.

مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل ترافيك شهردار‌ تهران در اين‌باره تصريح كرد: منطقه 12به‌عنوان منطقه ويژه مورد توجه مديريت شهري است و تمامي برنامه‌ريزي‌ها در قالب طرح انضباط شهري و در جهت ارتقاي كيفيت زندگي، همچنين بازگشت حيات و هويت تاريخي به اين محدوده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: متأسفانه اين منطقه مورد بي‌توجهي تاريخي قرار گرفته و زندگي شبانه در اين محدوده كه جاذبه‌هاي گردشگري را درون خود جاي داده از بين رفته است، اين در حالي است كه توسعه پياده‌راه‌ها در اين منطقه با اقبال عمومي مردم روبه‌رو شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در ادامه صحبت‌هاي خود با بيان اينكه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده مدهاي جديد حمل‌ونقلي در منطقه 12راه‌اندازي مي‌شود، بيان كرد: يكي از پروژه‌هاي مهم ترافيكي و حمل‌ونقلي منطقه 12؛ راه‌اندازي خط LRT است. با توجه به اينكه اين مد حمل‌ونقلي در دنيا به پاك، ايمن و دوستدار مردم بودن معروف است اكنون مطالعات عملياتي و اجرايي آن در منطقه 12آغاز شده است.

حسيني با بيان اينكه كمترين سطح معابر بزرگراهي پايتخت به طول يك كيلومتر در منطقه 12قرار دارد، تأكيد كرد: اين در حالي است كه بيشترين حجم سفر به‌صورت روزانه به اين منطقه انجام مي‌شود. وي با اشاره به اينكه مطالعات نشان مي‌دهد روزانه اين منطقه پذيراي يك ميليون و 800هزار مسافر است، گفت: اين حجم بالاي تقاضاي سفر در حالي در منطقه12روي مي‌دهد كه زيرساخت‌هاي شهري و ترافيكي لازم براي پاسخگويي در اين منطقه وجود ندارد.

  • ميني‌بوس‌هايي با موتور تراكتور

يكي از معضلات حمل ونقل عمومي تهران فرسودگي ميني‌بوس‌هاست. ميني‌بوس‌هاي فياتي كه در تهران تردد مي‌كنند، با موتور تراكتور كار مي‌كنند. مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار‌ تهران با تأكيد بر لزوم خروج 10500تاكسي فرسوده ازجمله 6300تاكسي پيكان بسيار فرسوده از ناوگان تاكسيراني تهران تا آخر امسال، اعلام كرد: درصدد هستيم تا 2 هزار دستگاه ميني‌بوس بسيار فرسوده ازجمله ميني‌بوس‌هاي فيات كه با موتور تراكتور كار مي‌كنند را نيز تا پايان سال‌جاري از چرخه حمل‌ونقل شهري خارج كنيم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه مدهاي جديد حمل‌ونقلي در تهران به موازات توسعه اين كلانشهر بايد توسعه پيدا كند و ‌LRT‌ به‌عنوان وسيله‌اي دوستدار محيط‌زيست، يكي از مُدهايي است كه اجراي آن در محدوده مركزي تهران در دست مطالعه است، اظهار كرد: موضوع كمبود پاركينگ و فضاي پارك، يكي از مشكلات مهم تهران در حوزه حمل‌ونقل است.

کد N1396772

وبگردی