آفتاب

اندونزی دوران محکومیت 'ابوبکر بشیر' رهبر جماعت اسلامی را کاهش داد

اندونزی دوران محکومیت 'ابوبکر بشیر' رهبر جماعت اسلامی را کاهش داد

کوالالامپور – ایرنا – دوران محکومیت 'ابوبکر بشیر' رهبر جماعت اسلامی اندونزی و یکی از حامیان تروریست های داعش به مناسبت روز استقلال اندونزی کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، ابوبکر بشیر 77 ساله در سال 2011 میلادی به اتهام کمک به برپایی یک اردوگاه تعلیم گروه های تروریستی در اندونزی و کمک به عملیات تروریستی سال 2002 بالی و مراکز دولتی به 15 سال زندان محکوم شد.
وکلای این تروریست در دو سال گذشته در دادگاه های مختلف بدنبال کاهش دوران محکومیتش بودند که موفق به این کار نشدند، اما روز پنجشنبه اعلام شد دوران محکومیت بشیر به مناسبت روز استقلال اندونزی سه ماه کاهش یافته است.
اندونزی 17 اوت سال 1945 توسط 'احمد سوکارنو' از دست استعمارگران رها شد.
براساس گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، 'آگوس توئیب' از مقامات دفتر اصلاحات عدالت در جاوا و از مقام های آژانس حقوق بشر، گفت این برای دومین سال است که ابوبکر بشیر در روز استقلال با تخفیف مجازات روبرو می شود.
وی گفت که این تروریست یک سوم از حکم محکومیت خود را پشت سرگذاشته و نیاز به کاهش حکم محکومیت احساس می شد.
'جاکارتا پست' نیز اعلام کرد ابوبکر بشیر جزو 11 هزار و 10 نفری است که در غرب جاوا به مناسبت روز استقلال اندونزی با تخفیف مجازات مواجه شده است.
'ابوبکر بشیر' از رهبران زندانی گروه های افراطی اندونزی دو سال پیش در زندان عکسی در کنار حامیانش انداخت در حالی که پرچم گروه تکفیری و تروریستی داعش را کنار خود داشتند.
این افراط گرا و رهبر معنوی تروریست های اندونزی در زندان جزیره 'نوساکامبانگان' در استان جاوای غربی تحت تدابیر امنیتی شدید دوره 15 ساله محکومیت خود را طی می کند.
بشیر موسس شبکه جماعت اسلامی اندونزی است که اعضایی در مالزی و سنگاپور داشته و در دهه 1990 اعضای این شبکه برای آموزش به عراق اعزام می شدند.
وی پیش از این در پیامی از هواداران خود خواسته بود به گروه تروریستی و تکفیری داعش برای سرکوب مخالفان و به ادعای خود تشکیل خلافت اسلامی کمک کنند.
کاهش دوران محکومیت این رهبر معنوی تروریست ها در حالی انجام می شود که مالزی ماه گذشته اعلام کرد آزادی بیش از 300 نفر از افراط گراهای اندونزیایی پیرو 'ابوبکر بشیر' و ورود احتمالی آن ها به مالزی می تواند برای این کشور یک تهدید باشد.
بشیر نخستین بار در سال 1971 مدرسه شبانه روزی 'المؤمن' را در جاوا مرکزی با همکاری 'عبدالله سونکار' راه اندازی کرد. این مدرسه به مرکز تربیت کادرهای عملیاتی گروه های شبه نظامی جماعت اسلامی تبدیل شد.
آساق**1611
کد N1396427

وبگردی