آفتاب
فوتبال مردان المپیک؛

برزیل با به راه انداختن جشنواره گل فینالیست شد

برزیل با به راه انداختن جشنواره گل فینالیست شد

ریو-ایرنا- تیم فوتبال امید مردان برزیل با به راه انداختن جشنواره گل مقابل هندوراس با نتیجه شش بر صفر به فینال بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو صعود کرد.

به گزارش ایرنا، طلایی پوشان برزیل در این دیدار که چهارشنبه شب در ورزشگاه مارکانا برگزار شد با نتیجه 6 بر صفر برابر حریف خود به برتری رسیدند و گام به فینال این بازی ها گذاشتند.
نیمار دردقایق یک و 1+90، گابریل جسوس در دقایق 26 و 35 ، مارکینوس دردقیقه 51 و لوان در دقیقه 79 گل های برزیل را درون دروازه هندوراس جای دادند.
نیمار درهمان ثانیه های نخست این دیدار از غفلت مدافع میانی هندوراس استفاده کرد و پس از تک به تک شدن با دروازه بان این تیم، سریع ترین گل تاریخ بازی های المپیک را در ثانیه 14 درون دروازه تیم حریف جای داد.
شروع توفانی یاران نیمار بازیکنان هندوراس را سردرگم کرد به طوریکه آنان که توان مقابله با زرد پوشان برزیلی را نداشتند روی به خطا آوردند و برایان آکوستا و آلنز وارگاس با دریافت کارت زرد از سوی داور این دیدار جریمه شدند.
دردقیقه 26 نیمارکه برای کمک به خط دفاعی تیمش درنیمه زمین خودی قرار داشت با پاس عمقی زیبا گابریل ژسوس را در موقعیت گلزنی قرار داد و او با پشت سر گذاشتن مدافع هندوراس با لویزلوپزسنگربان حریف تک به تک شد و تیمش را دوگله کرد.
دردقیقه 35 و به دنبال سردرگمی بازیکنان تیم هندوراس درمحوطه جریمه بازهم ژسوس صاحب موقعیت گلزنی شد و از این فرصت نهایت استفاده را کرد و گل سوم تیمش را درون دروازه هندوراس جای داد و درادامه اتفاق خاصی نیفتاد و بازیکنان به رختکن رفتند.
بازیکنان برزیل نیمه دوم را باز هم سرعتی آغاز کردند و در دقیقه 51 برای چهارمین بار دروازه هندوراس را باز کردند.
دراین دقیقه نیمار پشت ضربه کرنرایستاد و ارسال زیبای او به مارکینوس مدافع پیش تاخته این تیم رسید و او با ضربه دقیق بغل برای برزیل گلزنی کرد.
بازیکنان برزیل در ادامه نیمه دوم با دراختیار گرفتن توپ و میدان ابتکار عمل را دراختیار گرفتند و بارها برروی دروازه تیم حریف صاحب موقعیت های متعدد گلزنی شدند که با خوش شانسی حریف این فرصت ها برای زرد پوشان برزیلی از دست رفت.
دردقیقه 79 و به دنبال حمله سریع برزیلی ها از سمت راست فیلیپه اندرسون با پاس عرضی لوان مهاجم برزیل را صاحب موقعیت گلزنی کرد و او دروازه حریف را برای پنجمین بار گشود.
دردقایق واپسین این دیدار شوت سنگین مهاجمان تیم هندوراس را ویورتون دروازه بان برزیل با عکس العملی زیبا به خارج از زمین فرستاد ومانع از باز شدن دروازه اش شد.
درادامه و درحالیکه بازی با همان نتیجه 5 برصفر درحال اتمام بود، داور به سود بازیکنان برزیل اعلام ضربه پنالتی کرد که نیمار پشت این ضربه ایستاد و دروازه هندوراس را دردقیقه 1+90 برای ششمین بار باز کرد تا این دیدار با نتیجه 6 برصفر به پایان رسید.
دیدار رده بندی این رقابت ها روز شنبه برگزار و روز یکشنبه دیدار نهایی این رقابت ها برگزار می شود.
نکته حائز اهمیت این است که تاکنون دروازه تیم فوتبال امید مردان برزیل دراین دوره از رقابت ها باز نشده است.
گل ثانیه 14 نیمار سریعترین گل تاریخ برگزاری رقابت های فوتبال المپیک لقب گرفت
تیم های فوتبال امید مردان آلمان و نیجریه دیگر دیدار این مرحله را تا ساعتی دیگر برگزار می کنند.
اویدیو هاته گان رومانیایی قضاوت این دیدار را برعهده داشت او 5 بار به بازیکنان تیم هندوراس و یک بار به بازیکنان تیم برزیل کارت زرد نشان داد و آنان را جریمه کرد.
شبد **1701** 9144** 9122 ** 1095
کد N1396140

وبگردی