آفتاب

سرمربی تیم فوتبال عراق:ایران بخت زیادی برای راهیابی به جام جهانی 2018 روسیه دارد

سرمربی تیم فوتبال عراق:ایران بخت زیادی برای راهیابی به جام جهانی 2018 روسیه دارد

تهران - ایرنا- راضی شنیشل سرمربی تیم ملی فوتبال عراق معتقد است که تیم ملی ایران از بخت خوبی برای راهیابی به جام جهانی 2018 روسیه برخوردار است.

وی امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با پایگاه خبری 'الدوحه نت' اظهار داشت: بانظر کارشناسان فوتبال که معتقدند سه گانه استرالیا ، ژاپن وکره جنوبی همانند روال سالهای اخیر بخت های نخست صعود به جام جهانی فوتبال هستد موافق نیستم و معتقدم که تیم های ملی ایران و ازبکستان از شانس خوبی برای صعود مستقیم به جام جهانی 2018 روسیه برخوردارند.
شنیشل یادآور شد: دربازی دوستانه ای که دوهفته پیش با تیم ملی فوتبال ازبکستان داشتیم پی بردم که این تیم بسیار منظم و تاکتیکی است ومی تواند به همراه ایران که از ظرفیت بالایی برخوردار است، به جام جهانی 2018 بروند.
وی گفت: انتخاب مشهد مقدس برای بازیهای خانگی تیم ملی عراق در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بسیار مناسب است. در این شهر، عراقی ها اقامت دارند و مدام درحال رفت وآمد هستند. ما می توانیم ازحمایت آنان برخوردار شویم.
سرمربی عراق از تیم ملی فوتبال قطر نیز به عنوان تیمی که درهمه پست ها بازیکنان کلیدی دارد به نیکی یاد کرد و بیان داشت: قطر که هفته گذشته دو بر یک ما را در مسابقه تدارکاتی در دوحه شکست داد، تیمی در حال رشد و انسجام است و حریف آسانی برای هم گروه های این تیم نخواهد بود.
گفتنی است که از فهرست 25 بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی قطر در سوئیس، 18 نفر از آنها بازیکن خارجی دو تابعیتی هستند.
سرمربی تیم ملی عراق در مورد جوان گرایی در تیم ملی این کشور و نادیده گرفتن بازیکنان نامی مثل یونس محمود، نشات اکرم ، علاء عبدالزهرا و.. گفت: نسل 2007 که موفق به قهرمانی در جام ملتهای آسیا شد، همگی پابه سن گذاشته اند و برای تضمین آینده تیم ملی عراق راهی جز جوان گرایی ندارم. به همین دلیل قرارداد چهار ساله ای را با فدراسیون فوتبال عراق منعقد کردم.
وی گفت: ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال عراق را بازیکنان تیم امید این کشور که در مسابقه های فوتبال المپیک 2016 ریو عملکرد قابل تحسینی را به نمایش گذاشته اند، تشکیل خواهند داد.
سرمربی تیم ملی فوتبال عراق یادآور شد که فدراسیون فوتبال این کشور، مالزی را برای دیدار خانگی تیم ملی عراق مقابل عربستان سعودی انتخاب کرده است. فیفا نیز موافق این انتخاب است، اما سعودی ها هنوز نتوانسته اند کشور میزبان خود را انتخاب کنند.
وی بیان کرد: ما هم حاضر به رفتن به عربستان در سایه خودداری آنان از سفر به مشهد نیستیم و طبق نظر فیفا آنها ناچارند کشور ثالث را برای دیدار با ما انتخاب کنند.
در مسابقه های انتخابی جام جهانی 2016 روسیه در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال عراق با استرالیا ، ژاپن، عربستان، امارات و تایلند در گروه دوم قرار دارد. در گروه نخست تیم های ملی فوتبال ایران، کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه با هم رقابت می کنند.
رقابتهای آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا از دهم شهریور آغاز می شود.
3035**1584
کد N1395798

وبگردی