آفتاب
آمادگی کامل در برابر تهدیدات؛

نیروی دریایی مظهر اقتدار مردم ایران در دریاها ست

نیروی دریایی مظهر اقتدار مردم ایران در دریاها ست

رشت- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر راهبردی بودن این نیرو گفت: نیروی دریایی مظهر اقتدار مردم در دریاهاست و آمادگی کامل در برابر هرگونه تهدیدی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه در مراسم دانش آموختگی مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت ، حضور نیرو دریایی را در آب های جهان در راستای حفاظت از منافع ایران اسلامی با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد .
وی دفاع از مرزهای آبی ، منافع نظام در دریاها و هرجایی که در دریاهای آزاد لازم باشد را از جمله ماموریت های این نیرو عنوان کرد.
وی اظهار کرد: با این تدبیر مهم و اثرگذار مقام معظم رهبری نیروی دریایی در عرصه دریاهای آزاد در شمال و جنوب به ویژه در سواحل مکران حضور دارد.
امیر دریادار سیاری تصریح کرد: نیروی دریایی امروز با بالا بردن توان رزمی و دفاعی خود آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد و پوزه هر دشمنی را به خاک می مالد.
وی با بیان اینکه 90 درصد تجارت اقتصادی از دریاهاست ،اظهار کرد: نیروی دریایی برای امنیت کشتی های تجاری و نفت کش ها در دریاهای آزاد حضور دارد تا ایثارگرانه از منافع کشور دفاع کند.
وی برقراری امنیت در فاصله دو هزار و 500 کیلومتری از بندرعباس در دریای آزاد را از ویژگی های نیروی دریایی دانست و گفت: حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد مظهر اقتدار مردم در دریاهاست.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نیروی دریایی با شعار راه ما راه حسین است بر انجام ماموریت های خود اهتمام دارد و افتخار ما تداوم راه شهداست.
وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، تقویت سه شاخصه ارتقای ایمان و سطح معنویت ، تقوا و بصیرت و شجاعت و ارتقای روحیه سلحشوری و ارتقای سطح علم و دانش را در همه رزمندگان به ویژه دریادلان ضروری دانست.
وی با تاکید براینکه امروز جنگ ها با سابق تفاوت دارد، خطاب به دانش آموختگان و پرسنل مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت اظهار کرد: شما امروز با تجهیزاتی خدمت می کنید که بالاترین سطح فناوری ها را به خود اختصاص داده است.
امیر دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی همه تخصص ها را در خود جای داده است، گفت: نمی توان برمبنای تجهیزات گذشته ، علم و دانش گذشته آماده دفاع بود ، اگرچه باید از تجربیات گذشته استفاده کرد.
وی تاکید کرد: باید به سلاح علم و دانش و فناوری خود را مجهزکنیم و لازمه کارمان اینست که ایمان مان را ارتقا بدهیم تا شایستگی سرباز ولایت بودن را در میدان داشته باشیم .
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی استقلال و امنیت کشور را منوط به آمادگی نیروهای مسلح شامل تمامی نیروهای فداکار و ایثار گر در نظام دانست و گفت: اگر امروز امنیتی برقرار است به خاطر حضور و آمادگی رزمندگان نیروهای مسلح و در نهایت پشتوانه مردمی است.
مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت با 16 مرکز علمی و یک مرکز آموزش نظامی، 70 درصد کارکنان مورد نیاز نداجا را در 21 رشته از جمله عرشه، مکانیک، برق و الکترونیک، آمار و ... تربیت می کند.
در مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت ، هر ساله دو دوره جذب و دانش آموختگی انجام می شود.
مرکز فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در شهرستان ساحلی انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/6070
کد N1395420

وبگردی