آفتاب
امام جمعه کرمان :

مشکلات امروز ما بازخورد سیاست های غلط آمریکا و کشورهای اروپایی است

مشکلات امروز ما بازخورد سیاست های غلط آمریکا و کشورهای اروپایی است

کرمان -ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: بسیاری ازمشکلات امروز ما بازخورد سیاست های غلط آمریکا و کشورهای اروپایی است و برخی مشکلات به خود ما برمی گردد .

به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری روز چهارشنبه در دیدار سرپرست جدید و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با وی افزود:برخی از مشکلات به خود ما بر می گردد چرا که ما یک ملت اسراف کننده هستیم و بیش از حد، نعمتهای الهی را ضایع می کنیم.
وی افزود:دولت قبل به واسطه پولی که به مردم می داد در مناطق محروم و روستاها محبوبیت پیدا کرد و پول به دست مردم دادن، یکی از بزرگترین خطاهاست.
امام جمعه کرمان اظهارداشت: به جای اینکه به مردم پول بدهیم باید برای آنها کار و اشتغال ایجاد کنیم.
امام جمعه کرمان ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی به زمان نیاز دارد و به گونه ای نیست که فکر کنیم با معجزه محقق می شود و امیدواریم دولت دکتر روحانی به نتیجه مطلوب برسد .
وی گفت: اگر مدیران و دست اندرکاران استان برنامه ریزی درستی داشته باشند، طی سه یا چهار سال آینده اقتصاد مقاومتی محقق می شود.
آیت الله جعفری اظهار کرد: اگر نتوانیم مشکلات را به طور نسبی حل کنیم، مردم از ما مایوس خواهند شد.
وی گفت: اگر نتوانستیم مشکلات را حل کنیم باید با منطق به مردم تفهیم کنیم که به چه علت نتوانستیم مشکلات را حل کنیم.
آیت الله جعفری گفت: کشورهای اروپایی به واسطه گازهای گلخانه ای باعث گرم شدن کره زمین شدند که امروز شاهد این خشکسالی ها هستیم.
وی افزود: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم، باید قبل از راه اندازی کارخانه ها، خودمان را اصلاح کنیم.
وی بیان کرد: برای هر قشری باید تسهیلاتی به وجود آید که بتواند کار و حرفه خود را با سهولت انجام دهد.
امام جمعه کرمان گفت: امیدواریم با اشرافی که استاندار و مسئولان استان دارند، طی 2 سال آینده اقتصاد مقاومتی در کشور بویژه استان کرمان محقق شود.
وی همچنین با اشاره به 28 مرداد و سالروز سقوط دولت مصدق گفت: مصدق اشتباهات زیادی داشت و زمانی که رابطه را با انگلیس قطع کرد، به سمت آمریکایی ها رفت.
آیت الله جعفری اضافه کرد: نباید خدمات مثبت افراد را فراموش کنیم چرا که دکتر مصدق با ملی کردن صنعت نفت بزرگترین خدمت را به کشور کرد.
مهدی حسینی نژاد اوایل این هفته با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان معرفی شد.
پیش ازاین وی معاون امور معادن و صنایع معدنی این سازمان بود که جایگزین محمود سلطانی زاده شد.
7429/3028 / 1539
کد N1395269

وبگردی