آفتاب

نظر مخاطبان در مورد تغییر نام سازمان مدیریت و برنامه‌‌‌ریزی: اسم مهم نیست،کیفیت مهم است

نظر مخاطبان در مورد تغییر نام سازمان مدیریت و برنامه‌‌‌ریزی: اسم مهم نیست،کیفیت مهم است

برخی کاربران با یادآوری اشتباه دولت قبل در انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفته‌اند: بیشتر اختلاس ها و تضییع بیت‌المال 700 میلیارد دلار بعد از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی پایه گذاری شد. باشد که احیای این سازمان جلوی اینگونه کارها رو بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در 13 مرداد 95 رئيس‌جمهور در 2‌حكم جداگانه جمشيد انصاري را به سمت رياست سازمان امور اداري و استخدامي  و محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را به‌عنوان رئيس سازمان برنامه و بودجه منصوب كرد.

این احکام به معنای تفکیک سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دو سازمان تخصصی با نام های سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری-استخدامی بود.

با توجه به تغییر دوباره نام این سازمان از مخاطبان خواستیم تا نظر خود را درباره ان اعلام کنند.

برخی از نظرات کاربران خبرآنلاین را در ادامه می خوانید:

شریعت:

مشکل ما تغییر نام نیست تغییر نگرش است .در تمام دنیا سازمان های اینچنینی تشکیل گردیده است از نخبگان اقتصادی و اجتماعی و .....که این افراد در قالب اتاقهای فکر و با ابزار تخصص و تجربه و ملاحظات داخلی و بین المللی برنامه های مدون و واقعی برای آینده کشور ترسیم مینمایند .حال آنکه در زمان انحلال این سازمان آن تعداد افراداندک خبره مورد بی مهری قرارگرفته و افرادی جایگزین شدند که بدون اغراق نه تنها سواد و تجربه و تخصصی ندارند بلکه با واژه برنامه نیز بیگانه هستند. این سازمان تا چند سال قبل فقط از دیدگاه بودجه ای اداره میشد و لی اصولا میبایست افراد مستقل و کارآزموده و مستقل از جریانات سیاسی و خارج از بدنه دولت برنامه های کشور را برای سالهای بعد و با استفاده از سیستم پایش دورهای تبیین نماید.

بی نام :

چرا عزیزه من مشکل ما این بود که تا الان مرکزی و سازمانی برای ساماندهی به اختلاس ها و میزان اختلاس ها وجود نداشت الان حتی برای اختلاس برنامه ریزی چندین ساله میشه و مقدار اختلاس و حقوق فوق نجومی کاملا مشخص هست و برنامه کاملا مشخصی وجود داره که ملت هم همگی آگاه میشن و می تونن در فضاهای مجازی بیکار نباشن و با این موضوعات اختلاس جدید رکورد حقوق جدید سرگرم بشن

منتقد :

غیر اصولی ترین کار را محمود احمدی‌نژاد در مورد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام داد که در ضرر و زیان مردم ایران و دقیقا در جهت منافغ خودش و دوستان نزدیکش بود.

  صفا:

اسم سازمان برنامه و بودجه اسم بسيار علمي ، با مسما و منطبق با وظايف ذاتي اين سازمان انتخاب شده بود و هنوز هم بهترين نام گذاري براي يك سازمان است. لذا تغير آن از ابتدا اشتباه و ناشي از كج فهمي است.

بی نام :

اسمش مهم نیست کیفیتش مهمه

اسماعیل :

خیلی موافقم به نظرم تمام مشکلات حل میشه این به نظرم یکی از تصمیماتیه که واقعا مدت زیادی کار کارشناسی شده بر روی ان و مثل بقیه تصمیمات نیست.

بی نام :

بیشتر اختلاس ها و تضییع بیت المال 700 میلیارد دلار بعد از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی پایه گذاری شد. باشد که احیای این سازمان جلوی اینگونه کارها رو بگیرد.

بی نام

برنامه و بودجه بهتره. سوال اینجاست که چرا اسمش عوض شده بود؟

بی نام:

سلام، این تغییرات نشان می دهد که توانسته ایم به سبک ملانصرالدین مرکز جهان سوم را در حوالی میدان بهارستان پیدا کنیم البته آن مرجوم مغفور مرکز کره زمین را پیدا کرده بود که کشف بزرگتری به حساب می آید. در یک جمله جهان سوم جایی است که حاشیه بر متن غلبه دارد و هر کسی می تواند هر کاری که بخواهد انجام دهد به شرط اینکه قدرت انجامش را داشته باشد و صد البته لازم نیست به چیزی غیر از کار دلخواه خود فکر کند

محسن :

اینا فقط بازی با کلمات و جز ضرر واسه مردم هیچی نداره ، ملت بیچاره هم یه سری واسه کارشون میرن بهارستان بهشون میگن اشتباه اومدین برین اون ساختمون تو عباس آبادبهشتی تقاطع مدرس و بالعکس و فقط این کارا به سردرگم کردن ملت انجامیده

بی نام :

احیای سازمان مدیریت خوبه به شرطی که مجمع نخبگان باشد نه حیاط خلوت دوستان و منسوبان. باید باسوادترین کارشناسان مملکت را برای مشاوره وارایه راهکار بکار گیرد.

 

بی نام:

موضوع عدم هماهنگی بین سازمان اموراستخدامی و سازمان برنامه باعث تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی شد. به نظر می رسه طرح تفکیک سازمان مدیریت و برنامه ریزی شتابزده باشه و دوباره عدم هماهنگیها.. اما فسادی که این سازمان بخاطر قدرت گرفتن دچارش شده رو تنها به این طریق میشه کم کرد اما... ریشه کن کردن فساد کار ساده ای نیست .

  بی نام

هشت سال تمام مدیریت وبرنامه ریزی حذف وبجای آن سازمان و خالی . در غیبت مدیریت ودر غیبت برنامه ریزی مثلا امور اجرایی را اداره کرد ونتیجه اش را همه دیدیم و نوه ونتیجه هایمان هم بی بهره نماندند. از توجه دولت آقای روحانی به مسائل اساسی تخصصی و حرفه ای و روزآمد و زدن تیرهای درست به اهداف اساسی متشکریم و دعایش میکنیم.

معلم بازنشسته :

با سلام احمدی نژاد عمدا سازمان رو منحل کرد که خیالش از ضابطه راحت بشه و با خیال راحت دنبال رابطه های غیر شفاف خود و دوستانش برود..تا جایی که با در دست گرفتن بانک مرکزی و نابودی سازمان ضوابطبرنامه و بودجه بدون ضابطه اسکناس چاپ کرد..به سیستم بانکی بدهکار شد..وووووو..... خدا میدونه این همه ثروت کجا رفت؟ با چاپ هر اسکناس بدون پشتوانه دراصل داشت دست در جیب ملت هم میکرد..تا جایی که ارزش داراییهای منقول ملت را به یک سوم کاهش داد..این ثروت عظیم رو چکار کرد؟

بی نام :

یادش به خیر آقای محصولی گفت سازمان مدیریت رو منحل کردیم چون کارشناس هاش سکه می گرفتن بودجه می دادن به وزارتخانه ها

ساسان :

تنها سازمانی که اسمش برازنده کارهای آن بودش. پدر من بازنشسته همین سازمان هست... شاید خیلی ها بگن پرستاری و....جز مشاغل سخت هست . چون باید توی شیفتهای شب تا صبح و..کار کنند. اما بسیاری افراد خبره این سازمان در فصل های بودجه ریزی سازمان برای کشور ، شبها توی سازمان می مانند تا بتوانند بودجه رو به موقع به مجلس محترم ارسال بکنند. بزرگترین خیانت هم انحلال این سازمان بود.تا بودتجه مملکت بی حساب و کتاب اداره بشود

بی نام :

زمان احمدی سازمان منحل شد وضع معلوم شد زمان روحانی سازمان احیاء شد ولی بعد منحل شد وبعد با دو بخش احیاء شد خدا بار سو م را رحم کند هیچی معلوم نیست وقتی معلوم شد چی شد ؟

حالا که معلوم نیست چی میشه؟

حسام الدین :

ادغام سازمان برنامه و بودجه با سازمان امور اداری و استخدامی اشتباه اول بود و انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشتباه دوم و بدتر. واقعا این متخصصان ادغام از کجا آمده اند؟

يك كارشناس :

خطاب به جناب آقاي دكتر روحاني رئس جمهور محترم و عزيز و منتخب مردم ايران : با تصميم درست و به جاي حضرت عالي بالاخره سازمان برنامه و بودجه جايگاه واقعي خود را پيدا نمود . اما نكته حائز اهميت اين است كه چرا و به چه دليل جناب آقاي دكتر نوبخت ناگهان با يك تصميم ضربتي دستور اقدام بازنشستگي تعداد قابل توجهي از كارشناسان خبره و با تجربه اين سازمان را صادر فرمودند؟ بنده خودم شخصي بودم كه از همان ابتدا كه از معتبرترين دانشگاه خارج فارغ التحصيل شدم به اين سازمان آمدم و خالصانه و دلسوزانه بر فرآيند برنامه ريزي، بودجه ريزي، و نظارت فني و راهبردي طرح ها و پروژه هاي مهم كشور انجام وظيفه مي كردم اما بلافاصله با 30 سال سابقه حكم بانشستگي را دريافت كردم و كوله باري از تجربه، تلاش، و تخصص را . . . . و

 

22335

کد N1394683

وبگردی