آفتاب

کشف ۱۱مرکز غیرمجاز نگهداری مواد شیمیایی در خانه‌های متروکه ناصر‌خسرو

کشف ۱۱مرکز غیرمجاز نگهداری مواد شیمیایی در خانه‌های متروکه ناصر‌خسرو

۱۱ انبار غیرمجاز شیمیایی‌فروشان در خیابان ناصر خسرو با اجرای طرح ضربتی با حضور پلیس فاتب شناسایی و پلمب شد.

رضا قديمي، مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با اشاره به كشف اين انبارهاي غيرمجاز گفت: بعد از پاكسازي ناصرخسرو از شيميايي‌فروشان متوجه شديم كه برخي افراد فعال در اين صنف همچنان در انبارهاي متروكه در اين محدوده اقدام به نگهداري موادمخدر صنعتي و شيميايي مي‌كنند. با اجراي طرح ضربتي و با همكاري پليس فاتب، 11انبار 500متري كه به ظاهر خانه‌هاي متروكه بودند و به‌عنوان محل نگهداري اين مواد خطرناك استفاده مي‌شد، شناسايي و پلمب شد.

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اجراي اين طرح ضربتي اظهار داشت: طي 6ماه گذشته چندين جلسه با اعضاي اين صنف انجام شد و از روز گذشته تا روز جمعه كه روز پاكسازي كامل است، نسبت به پاكسازي اين انبارها اقدام خواهيم كرد.

قديمي با بيان اينكه در هيچ كجاي دنيا انبارهاي خطرناك در مركز شهر نيستند، اضافه كرد: بعد از تخليه اين انبارها اين خانه‌هاي متروكه پلمب و ديوار‌كشي شده تا براساس قانون با مالكان اين خانه‌ها برخورد و تعيين تكليف شود. وي با تأكيد بر اينكه در مجتمع تجاري كيميا براي آنها خدمات گوناگون و خوبي درنظر گرفته شده است، اظهاركرد: از 270مركز تجاري موجود در اين خصوص 250مركز به بازار كيميا انتقال يافته است.

محلي را در خاوران براي اين صنف درنظرگرفته بوديم اما تاكنون 7تا 20واحد بيشتر در اين محل فعاليت نداشته‌اند و برخي املاك تحويل داده شده به آبميوه‌فروشي و فروش مواد غذايي اختصاص يافته است. قديمي اظهاركرد: بعد از اجراي اين طرح تمام اجناس مربوط به شيميايي‌فروشان برچسب خواهند داشت و تمامي اجناس قاچاق ضبط مي‌شوند.

کد N1394251

وبگردی