آفتاب

دیدار دبیرکل اکو با رئیس اتحادیه تسهیل مبادلات تجاری ترکیه/ انرژی و حمل و نقل محور گفت وگوها در تهران

دیدار دبیرکل اکو با رئیس اتحادیه تسهیل مبادلات تجاری ترکیه/ انرژی و حمل و نقل محور گفت وگوها در تهران

تهران -ایرنا- دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(اکو) با رئیس اتحادیه اتاق ها و تسهیل مبادلات تجاری ترکیه، در محل دبیرخانه اکو در تهران دیدار و درباره راه های متقابل همکاری های اتاق های بازرگانی کشورهای عضو باهم گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این ملاقات که امروز -سه شنبه- انجام شد، «خلیل ابراهیم آکچا» دبیرکل اکو و «مصطفی رفعت حصار جیکلی اوغلو» رئیس اتحادیه اتاق ها و تسهیل مبادلات تجاری ترکیه پیرامون اهداف سازمان در گسترش همکاری های اقتصادی کشورهای عضو رایزنی کردند.
«محمد عدنان» مدیر تجارت و سرمایه گذاری دبیرخانه اکو در حاشیه این ملاقات در گفت و گو با ایرنا محور اصلی گفت و گوهای دو طرف را انرژی، حمل و نقل و دیگر مباحث مربوط به تجارت کشورهای عضو عنوان کرد.
سازمان همکاری اقتصادی در حال حاضر 10 کشور عضو شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان ، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان دارد و دبیرخانه دائمی این سازمان در تهران استقرار دارد.
اتاق بازرگانی اکو یا اکو سی.سی.آی یکی از تشکل های وابسته به اکو است که دبیرخانه آن به صورت چرخشی میان کشورهای عضو قرار دارد و هم اینک پاکستان مسئول دبیرخانه اتاق بازرگانی اکو است.
به گزارش ایرنا، مسئولیت دبیرخانه اتاق بازرگانی اکو سه ساله است و قبل از پاکستان، جمهوری اسلامی ایران عهده دار این مسئولیت بود و ترکیه قبل از ایران این مسئولیت را بر عهده داشت.
یکی از اهداف اتاق بازرگانی اکو درگیر کردن بخش های خصوصی کشورهای عضو اکو در فعالیت ها و پروژه های این سازمان منطقه ای است.
سیام **6084**1058**3070**1449
کد N1393819

وبگردی