آفتاب

دوره آموزشی «بررسی حوادث و سوانح هوایی» به سبک JAA برگزار می شود

دوره آموزشی «بررسی حوادث و سوانح هوایی» به سبک JAA برگزار می شود

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری دوره آموزشی بررسی حوادث و سوانح هوایی توسط اتحادیه سازمان های هواپیمایی کشوری اروپا(JAA) خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری،« مهدی علی عسگری » افزود: کارشناسان بخش های ایمنی شرکت های هواپیمایی باید مطابق قوانین و مقررات، توانایی انجام بررسی حوادث و سوانح هوایی و تجزیه و تحلیل رویدادهای حادث شده در داخل شرکت هواپیمایی را به منظور ریشه یابی علل وقوع داشته باشند و نسبت به یافتن راه حل و ریشه یابی و رفع آن اقدام کنند. این توانایی باید در داخل مجموعه ها به روز باشد.
وی گفت: بر این اساس و به منظور انجام این اقدام تخصصی و مهم توسط کارشناسان آموزش دیده، مقرر شد دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری، یک دوره آموزشی بررسی حوادث و سوانح هوایی را توسط یکی از اساتید JAA (Joint Aviation Authorities Training Organization, An Associated Body Of The European Civil Aviation Conference (ECAC)) در 30شهریور ماه به مدت یک هفته در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار کند.
علی عسگری خاطرنشان کرد: این دوره با استاد مجرب و متخصص از موسسه JAA از کشور هلند به منظور ارتقای سطح علمی و آموزشی همه کارشناسان برگزار می شود.
برپایه این گزارش، در دوره فوق کارشناسانی از سازمان و بخش های ایمنی شرکت های هواپیمایی نیز حضور خواهند داشت.
اقتصام ** 3065 **1561
کد N1393687

وبگردی