آفتاب
معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور:

سند تحول بنیادین آموزشی راهی برای برقراری عدالت اجتماعی است

سند تحول بنیادین آموزشی راهی برای برقراری عدالت اجتماعی است

نیشابور ـ معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکاری برای برقراری عدالت آموزشی در میان دختران است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهیندخت مولاوردی ظهر سه‌شنبه در سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دختران دانش‌آموز سراسر کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور، اظهار کرد: متاسفانه پس از انقلاب تمام امور مربوط به تربیت فرزندان بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شد و خانواده‌ها نقشی در آن نداشتند.

وی با بیان اینکه باید در برنامه ششم توسعه شاهد عملی‌شدن عدالت آموزشی در بین زنان و مردان باشیم، بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکاری برای برقراری عدالت آموزشی در میان دختران است.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه برخی مسائل فرهنگی در کشور اجازه تحصیل دختران را نمی‌دهد و ما تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم، افزود: این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری دختران سرزمین را به عنوان آغاز یک راه بزرگ می‌دانم، اینگونه رقابت‌ها با هدف آماده شدن برای حضور در جامعه است.

مولاوردی با اشاره به اینکه در بخش ارتقاء کیفیت و مطالب درسی دارای مشکلاتی هستیم، ادامه داد: همچنین بخش خلاقیت و گسترش خلاقیت در بین دانش‌آموزان مشکل دیگر ماست که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله فرهنگ‌سازی در آینده جامعه به ویژه دختران گفت: توسعه پایدار، توسعه فرهنگی است و باید در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

کد N1393542

وبگردی