آفتاب

معرفی لباس‌های مدرن با طراحی سنتی در «ایران»

معرفی لباس‌های مدرن با طراحی سنتی در «ایران»

برنامه «ایران» شبکه مستند این هفته به باغشهر لواسان، خودرو خورشیدی ساخت جوانان ایرانی و لباس های مدرن با طراحی سنتی می پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی قاسمی تهیه کننده برنامه «ایران» شبکه مستند گفت: در اولین آیتم این قسمت که طولانی تر از دیگر بخش ها است، سری به باغشهر لواسان می زنیم. این باغشهر که بیشتر خانه‌های آن به صورت ویلایی و مدرن بنا شده‌اند دارای بناهایی است که چندین سال پیاپی به عنوان شاهکار معماری سال کشور برگزیده شده‌اند.

وی افزود: لواسان به خاطر داشتن آب و هوای پاکیزه و چشم اندازهای بکر و زیبا از رودخانه جاجرود و دریاچه زیبای سد لتیان شهرت یافته است. فاصله این باغشهر تا اتوبان بابایی تهران حدود ۷ کیلومتر است که در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توان به آن دسترسی داشت.

این تهیه کننده ادامه داد: در ادامه سراغ خودرو خورشیدی ساخت جوانان کشور با نام غزال ایرانی ۳ رفته ایم. این خودرو چهار چرخه با گنجایش دو سرنشین می‌تواند حداکثر تا ۱۳۰ کیلومتر سرعت داشته باشد. هدف از ساخت این خودروها کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی است و مخاطبان در این آیتم با ویژگی های آن آشنا می شوند.

قاسمی یادآور شد: آیتم پایانی برنامه معرفی لباس های مدرن با طرح های سنتی است. اخیرا طراحان لباس، از نقش و نگار کاشی های کاخ گلستان و اماکن تاریخی دیگر به عنوان طرح پارچه لباس و مانتو استفاده می کنند و ما به این موضوع پرداخته ایم.

برنامه «ایران» هر هفته جمعه ها از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و این قسمت از آن جمعه ۲۹ مرداد ساعت ۲۱ پخش و شنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش می شود.

کد N1393303

وبگردی