آفتاب

شور و نشاط و رویش مجدد همدلی،پیامد سی امین سفر استانی دولت یازدهم - فرزانه شریفی*

شور و نشاط و رویش مجدد همدلی،پیامد سی امین سفر استانی دولت یازدهم - فرزانه شریفی*

صفوف به هم فشرده اقوام مختلف با احزاب، گویش ها، پوشش های متنوع در کنار مسئولان در آیین استقبال از رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد گویاترین پیام پیوند میان مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

دستاوردهای سی امین سفر استانی کاروان تدبیر و امید را نمی توان در بهره برداری و کلنگ زنی از 234 طرح های عمرانی و اقتصادی خلاصه کرد، بلکه رویش مجدد همدلی،امید به آینده ای بهتر و نشاط اجتماعی بزرگترین پیامد این سفر در آخرین سال از عمر دولت یازدهم بود.
مردم این خطه که با وجود ظرفیت های فراوان طبیعی، در زمینه های آب، جنگل ها و نفت درآمد آنها 60درصد میانگین سرانه کشور است، اما فارغ از کمبودها و مشکلات با استقبالی بی نظیر از رئیس جمهوری در یاسوج جلوه ای با شکوه از عشق به خدمتگزاران خود را به نمایش گذاشتند.
هر چند در روزهای قبل از سفر با وجود شور و نشاط مردم اما نجواهایی درباره دیر محقق شدن مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به کهگیلویه و بویراحمد به گوش می رسید، اما پاسخ رئیس جمهوری مبنی این که دولت تلاش کرد، این امر را در افزایش بودجه نسبت به استان هایی که در اوایل دولت انجام شده جبران کند،شادی مردم این خطه را دو چندان کرد.
سخنان رئیس جمهوری در جمع مردم این استان در شهر یاسوج در افزایش بیش از 10 درصدی رشد اقتصادی کشور نسبت به سال 92 اوج این شادی و نشاط بود.
دستاوردی که به گفته مسئولان ریشه در توافق برجام دارد.
این خبر تلاش برخی منتقدان دولت برای ناامیدی از برجام را نقش برآب کرد.
به گفته کارشناسان توافق برجام که 18 ماه به طول انجامید، پیامدهای مثبت اقتصادی دیگری چون جذب دهها سرمایه گذار خارجی و افزایش دو برابری تولید نفت را به دنبال داشت.
سفر دو روزه هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد و نشست های صمیمی رئیس جمهوری با گروه های مختلف مردم مانند سرمایه گذاران بخش خصوصی، نخبگان، روستاییان و عشایر و رسانه های ارتباط جمعی شور و شوق مضاعفی بین مردم این دیار ایجاد کرد.
اعلام رئیس جمهوری درباره تصویب 9 هزار و 660 میلیارد ریال برای طرح های اقتصادی و عمرانی کهگیلویه و بویراحمد مردم را نسبت به آینده این استان خوش بین تر کرد.
مردمی که با 22درصد مشارکت در دوران دفاع مقدس افتخار پیشرو بودن در شرایط کشور را دارند و بیکاری بیش از 17 درصدی شایسته آنها نیست.
*خبرنگار ایرنا در گچساران
کد N1391932

وبگردی