آفتاب

تاریخ‌ساز دو و میدانی ایران از صعود به فینال المپیک باز ماند

تاریخ‌ساز دو و میدانی ایران از صعود به فینال المپیک باز ماند

همشهری آنلاین: حسن تفتیان در مرحله نیمه نهایی دوی ۱۰۰ متر المپیک ریو متوقف شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسيون دو و ميداني، در جریان برگزاری مرحله نیمه نهایی دوي 100 متر مسابقات المپیک، حسن تفتیان، نماینده ارزشمند کشورمان با ثبت زمان 10:23 ثانیه در گروه 1 این رقابت‌ها، از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماند.

تفتیان پیش از این با ثبت زمان 10:17 ثانیه از مرحله مقدماتی به مرحله نیمه نهایی قدم گذاشته بود. این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ دو و میدانی کشورمان رقم خورد و یک نماینده از کشورمان به مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک صعود کرد.

ترای وون برومل و جاستین گاتلین از آمریکا، آکانی سیمبین از آفریقای جنوبی، جیمی ویکات از فرانسه، یوسین بولت و یوهان بلیک از جامائیکا، آندره گراسه از کانادا و بن یوسف از ساحل عاج، 8 دونده برتری هستند که در مرحله فینال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

سریع‌ترین مرد ایران پس از پایان مسابقه نیمه نهایی 100 متر المپیک 2016 ریو اظهار داشت: تمام تلاشم را كردم، اما به آرزو و انتظاري كه از خودم داشتم نرسيدم. خيلي دوست داشتم اولين آسيايي باشم كه به فينال مسابقات راه مي‌بايد، اما اين مهم نصيب دونده ژاپني شد.

وی افزود: خيلي تلاش كرده بودم، اما امشب فهميدم براي صعود به فينال و موفقيت بايد خيلي بيشتر از اين تلاش كنم. هر كسي كه بايد كاري برايم مي‌كرد، به بهترين شكل انجام داد. من مقصر بودم و بابت اين شكست شرمنده مردم و خانواده ام شدم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

تفتیان در پایان گفت: خيلي‌ها مي‌گويند حضور در نيمه نهايي یک افتخار و تاريخ‌سازي است، اما اين براي من موفقيت نيست، چيزي كه در ذهن من وجود داشت، صعود به فینال بود كه اتفاق نيفتاد؛ پس من موفق نبودم.

 

کد N1391715

وبگردی