آفتاب

تحولات سیاسی افغانستان؛ محور گفت و گوهای سفیر هند در کابل با «عبدالله»

تحولات سیاسی افغانستان؛ محور گفت و گوهای سفیر هند در کابل با «عبدالله»

کابل - ایرنا - دفتر مطبوعاتی رئیس اجرائی دولت افغانستان اعلام کرد که «عبدالله عبدالله» روز یکشنبه در قصر «سپیدار» با «امر سنها» سفیر هند در کابل دیدار کرد و محور گفت و گوهای طرفین را تحولات سیاسی اخیر در کشور تشکیل می داد.

به گزارش ایرنا، صحنه سیاسی افغانستان در روزهای اخیر شاهد اوج گرفتن اختلاف ها، میان «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری و رئیس اجرائی دولت وحدت ملی این کشور است.
عبدالله روز پنجشنبه هفته گذشته، اشرف غنی را متهم به بی حوصلگی کرد و گفت که وی اجازه حرف زدن به وزیران کابینه را نیز نمی دهد و کسی که چنین ویژگی هائی داشته باشد، شایسته ریاست نیست.
رئیس جمهوری افغانستان نیز امروز در آئین گشایش پارلمان آموزشی جوانان این کشور گفت که صبر و حوصله از ویژگی های رهبری است و وی با رای مردم به سمت ریاست جمهوری رسیده است.
عبدالله در دیدار سفیر هند گفته است که مردم افغانستان منتظر عملی شدن تعهداتی هستند که رهبران حکومت وحدت ملی به آنان داده و با عملی شدن این خواسته ها، بیشتر مشکلات کنونی کشور و مردم مرتفع خواهد شد.
رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان، از دهلی نو به عنوان دوست کابل یاد کرد و از همکاری های آن کشور در عرصه های مختلف تقدیر کرد.
بر اساس این گزارش، سفیر هند در کابل نیز از تلاش های رئیس اجرائی دولت افغانستان در عرصه های مختلف که باهدف تقویت مردم سالاری و مبارزه با افراط گرایی و فساد اداری صورت گرفته است، قدردانی کرد.
سنها ضمن اعلام حمایت از دولت و نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرد که کشورش همچنان متعهد به حمایت از دولت افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم است.
اساق**1610** 3404
کد N1390557

وبگردی