آفتاب

رئیس واعضای شورای عالی سیاسی یمن در مجلس این کشور سوگند یاد کردند

رئیس واعضای شورای عالی سیاسی یمن در مجلس این کشور سوگند یاد کردند

تهران- ایرنا- صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن ودیگر اعضای آن امروز یکشنبه با حضور در دومین جلسه مجلس نمایندگان یمن٬ سوگند یاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری الیمن السعید٬ صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن به همراه معاون ودیگر اعضای شورای سیاسی امروز یکشنبه در برابر اعضای مجلس نمایندگان سوگند یاد کردند.
صالح الصماد پس از ادای سوگند در برابر نمایندگان مجلس یمن گفت: ما از جامعه بین المللی می خواهیم به مردم یمن وگزینه های سیاسی آن احترام بگذارد ٬موضع گیری خود را در خصوص یمن تغییر دهد و دست از حمایت از عربستاد بردارد.
اعضای مجلس یمن روز گذشته با تشکیل جلسه ضمن تایید تشکیل شورای عالی سیاسی متشکل از انصارالله وکنگره مردمی سراسری به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق، به آن رای مثبت داد و به این ترتیب مجلس نمایندگان یمن ،طرح تشکیل شورای عالی سیاسی را تصویب کرد.
توافق سیاسی انصارالله وکنگره مردمی یمن ٬یک رویکرد ملی ومردمی است که بار دیگر ماهیت مردمی جنبش انصارالله و واهی بودن ادعای تروریستی آن را ثابت کرده در واقع انقلاب دوم مردم یمن در مقابل متجاوزان خارجی ومزدوران داخلی است.
این توافق هر چند مورد استقبال گروهها و احزاب داخلی یمن واقع شد، اما متجاوزان و هواداران تجاوز آن را محکوم کردند.
توافق گروه های سیاسی مختلف برای تشکیل یک شورای سیاسی جهت اداره امور کشور٬ به دلیل شکست گفت و گوهای صلح در یمن است.
این شورا در اولین نشست خود «صالح الصماد» را به عنوان رئیس و «قاسم لبوزه» را به عنوان نائب رئیس انتخاب کرد.
ریاست این شورا نیز به صورت دوره ای میان کنگره ملی یمن و متحدانش و همچنین انصارالله و متحدانش تعویض می شود و هم زمان گروه دیگر نیز به عنوان نائب رئیس شورا فعالیت می کند.
این شورا یک دبیرکل دارد که وظایف آن از سوی شورای سیاسی تعیین خواهد شد .
این شورا وظایف خود را در مقابله با تجاوز و مدیریت کشور و همچنین ترسیم سیاست کلی دولت بر اساس قانون اساسی انجام می دهد و با انتشار بیانیه آن را اعلام می کند.
خاورم** 1453**2041**
کد N1389725

وبگردی