آفتاب

کویت برای جبران کسری بودجه وام می گیرد

کویت برای جبران کسری بودجه وام می گیرد

تهران-ایرنا- در پی کسری بودجه قابل توجه دولت کویت ناشی از کاهش بی سابقه قیمت نفت خام در بازارهای جهانی و در ادامه سیاست های ریاضتی، این کشور برای نخستین بار در دو دهه اخیر به اخذ وام روی آورد.

به گزارش ایرنا انس الصالح، وزیر امور مالی کویت تاکید کرد بودجه دولت برای سه سال آینده با کاهش شدید سالانه ٦٣ میلیارد دلار تعیین شده و دولت از راه عرضه اسناد قرضه مالی و اوراق بهادار وام هایی را جهت جبران کسری بودجه دریافت خواهد کرد.
این برای نخستین بار در ١٦ سال اخیر است که دولت کویت با کسری بودجه قابل توجهی دست و پنجه نرم می کند و قیمت پایین نفت در بازارهای جهانی که منجر به کاهش درآمدها شده تامین کننده هزینه های هنگفت دولتی نیست.
دولت در عین حال از طریق تریبون های مختلف به طور مستمر برای نشان دادن ثبات شرایط مالی به مردم اطمینان خاطر می دهد تا از حجم اعتراضات در فضای مجازی کم کند. در زمینه افزایش قیمت بنزین نیز کویت مدت ها پس از همسایگان عرب خود در شورای همکاری خلیج فارس دست به این اقدام زد تا اقشار مختلف جامعه راحت تر با این موضوع کنار بیایند.
به رغم تمامی تحولات اخیر نقطه قوت کویت در زمینه اقتصادی که همچنان موجب حفظ ارزش واحد پول ملی این کشور شده ذخایر بسیار گسترده مالی این کشور می باشد که بالغ بر ٦٠٠ میلیارد دلار است و سازمان امور سرمایه گذاری کویت در قالب سرمایه گذاری های کلان در کشورهای اروپایی و آسیایی و همچنین امریکا ثقل اقتصادی این کشور را حفظ کرده است.
کویت که با کاهش بی سابقه درآمدهای نفتی در دو سال اخیر روبرو شده امیدوار است قیمت طلای سیاه در سال ٢٠١٧ به بشکه ای هشتاد دلار برسد و بانکهای این کشور بتوانند جایگاه و موقعیت بهتری داشته باشند.
خاورم*320**1566
کد N1389373

وبگردی