آفتاب

چشم انداز مشکلات مالی در بازی های پارالمپیک 2016

چشم انداز مشکلات مالی در بازی های پارالمپیک 2016

تهران- ایرنا- یک سازمان خبری برزیلی ادعا کرد که برگزار کنندگان بازیهای پارالمپیک ریو برای کاهش هزینه ها با مشکلاتی روبرو هستند و برای جذب حامیان مالی جدید تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا از منابع اینترنتی، شایعاتی در مورد تامین هزینه های برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک ریو 2016 بر سرزبانهاست و همین نکته علت کیفیت پایین خدمات در ورزشگاههای میزبان بازیها را توضیح می دهد.
یک مقام ارشد در ورزش المپیک گفت که پول کمیته برگزاری ریو 2016 تمام شده است.
بااین حال کمیته برگزاری ریو این ادعا را به شدت رد و اعلام کرد که تمام صورت حساب ها پرداخت شده و در طول بازی ها مشکل مالی وجود ندارد.
بازی های پارالمپیک قرار است از 7 تا 18 سپتامبر( 17 تا 28 شهریور) برگزار شود.
براساس گزارشی که سازمان خبری والور منتشر کرده است، کمیته برگزاری ریو 2016 بدنبال جذب حامیان جدید مالی برای تامین هزینه بازی های پارالمپیک است.
این گزارش به نقل از ماریو آندرادا مدیر ارتباطات کمیته ریو 2016 می نویسد: از هر گونه کمک مالی استقبال می شود.
این گزارش می افزاید: برگزار کنندگان بازیها برای برگزاری بازیها بدون بدهکاری با چالش روبرو هستند و ممکن است برای کمک به کاهش هزینه ها، تغییرات ساختاری ایجاد شود.
به گفته آندرادا، تغییرات ساختاری بیان شده در این گزارش، تعدیل هایی برمبنا کارایی یا عدم کارایی اقدامات انجام شده در برگزاری المپیک خواهد بود.
بخشهای مورد نظر می تواند شامل اتوبوس ها، غذا و نوشیدنی ها و نگهداری از ورزشگاهها باشد. برخی تعدیل ها ممکن است کاهش خدمات را دربرگیرد.
کمیته برگزاری ریو 2016 اذعان کرد که جذب حامیان مالی در این زمان، اقدامی غیرمعمول است.
این کمیته افزود: اگر حامی جدید مالی پیدا نکنیم با آنچه داریم بازی ها را برگزار می کنیم که برای اداره بازی ها کافی خواهد بود.
علاقه به حمایت مالی از بازیهای المپیک بعد از یک شروع تاثیرگذار، با توجه به بحران عمیق سیاسی و اقتصادی در برزیل کاهش یافته است.
به گزارش والور، اگر کمیته برگزاری ریو 2016 نتواند کمبودها را جبران کند، دولت فدرال برزیل برای تامین بودجه؛ ممکن است از بودجه عمومی استفاده کند.
والور با استناد به تازه ترین داده ها نوشت: تقریبا یک سوم از دو و نیم میلیون بلیت بازی های پارالمپیک ریو به فروش رفته است که نسبت به بازی های 2012 لندن خیلی کمتراست.
در صورت کمبود شدید بودجه، کمیته بین المللی پارالمپیک می تواند از کمیته بین المللی المپیک انتظار کمک داشته باشد. هر چند این کمیته نیز مشکلات خود را در بازیهای ریو دارد.
بازی های پارالمپیک 2016 از 17 تا 28 شهریور در ریودوژانیرو برگزار می شود.
ورزشی**1210**1584
کد N1388276

وبگردی