آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

اختصاص 10میلیارد ریال برای خدمات بهداشت دهان و دندان دانش آموزان استثنایی

اختصاص 10میلیارد ریال برای خدمات بهداشت دهان و دندان دانش آموزان استثنایی

مشهد- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 10میلیارد ریال برای ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان استثنایی سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

مجید قدمی روز شنبه در حاشیه آغاز اردوی زیارتی، تفریحی و آموزشی دانش آموزان دختر شاهد و ایثارگر
دارای نیازهای ویژه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع 72 هزار دانش آموز استثنایی کشور 35 تا 40 هزار نفر دارای مشکلات دهان و دندان هستند که نیاز به دریافت خدمات دندانپزشکی دارند.
وی اظهار کرد: اعتبار پیش بینی شده در حوزه بهداشت دهان و دندان دانش آموزان استثنایی از محل اعتبارات بخش خدمات حمایتی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به افزایش بیش از هفت برابری اعتبارات سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در سالجاری نسبت به سال 1392 گفت: در سال 1392 اعتبارات مزبور حدود 30 میلیارد ریال بود که امسال به 230 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی افزود: این تحول و افزایش سطح ارائه خدمت به دانش آموزان استثنایی با هدف تسهیل در رفت و آمد این گروه از دانش آموزان برای تعلیم و تربیت و کاهش بار مالی از دوش خانواده های آنان انجام می شود.
به گفته وی رفت و آمد دانش آموزان یاد شده در مناطق محروم رایگان بوده و در مناطق نیمه برخوردار نیز 80درصد این هزینه توسط دولت پرداخت می شود.
معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور از تهیه و تدوین نظام جامع رفاهی معلمان استثنایی خبر داد و گفت: این نظام جامع با هدف حمایت بیشتر و تامین رفاه معلمان آموزش و پرورش استثنایی تهیه و تدوین می شود.
وی با اشاره به سختی کار و فرسودگی محیط برای معلمان استثنایی افزود: بعد از اجرای لایحه خدمات کشوری حق استثنایی و سنوات ارفاقی برای معلمان قطع شده بود که با پیگیری های انجام شده در این رابطه مشکل معلمان از سال 86 تا 87 حل شده و حل مشکلات سالهای 87 تا 91 نیز در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه حدود 22 هزار کارمند و 72 هزار دانش آموز استثنایی در کشور وجود دارد اظهار کرد: برای هر سه و نیم دانش آموز استثنایی یک کارمند خدمات ارائه می دهد.
وی ادامه داد: در حوزه خدمات توانبخشی و کمک آموزشی نیز پارسال 30 میلیارد ریال هزینه شد که این مبلغ امسال به 45 میلیارد ریال افزایش یافته است.
اردوی زیارتی، تفریحی و آموزشی دانش آموزان شاهد و ایثارگر دارای نیازهای ویژه کشور در بخش دختران مدت سه روز در مشهد ادامه دارد.
این اردو در بخش پسران نیز 25 مرداد در مشهد آغاز می شود.
7496 / 6053
کد N1388175

وبگردی