آفتاب

سازمان ملل: راه حل بحران یمن فقط سیاسی است

سازمان ملل: راه حل بحران یمن فقط سیاسی است

نیویورک - ایرنا - کمیته هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در یمن با ابراز نگرانی نسبت به افزایش خشونت ها و تلفات ناشی از درگیری های یمن، مردم این کشور را قربانیان اصلی این بحران خواند و تاکید کرد که راه حل دیگری به جز یک راه حل سیاسی برای این بحران وجود ندارد.

جیمی مک گولدریک مسئول هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در یمن روز جمعه با اشاره به افزایش تلفات ناشی از درگیری های یمن اعلام کرد که تنها از ماه آوریل امسال تاکنون 815 نفر از مردم غیر نظامی این کشور جان خود را از دست داده اند.
وی تصریح کرد که غیرنظامیان یمن همچنان قربانیان اصلی ناتوانایی های سیاسی طرف های درگیر از یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران این کشور به شمار می روند.
مسئول هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در ادامه با ابراز نگرانی شدید از افزایش درگیری ها در یمن گفت که بازگشت به یک جنگ تمام عیار در این کشور تنها موجب افزایش ویرانی ها و شدت گرفتن نیازهای انسان دوستانه خواهد شد و گفت و گوهای سیاسی تنها راه حل این بحران به شمار می رود.
وی یاد آور شده است که درگیری ها و حملات هوایی در این چهار ماه به ویرانی خانه های بسیاری در صنعا پایتخت این کشور و استان های دیگری از جمله صعده، تعز و الحدیده منجر شده و جان زنان و کودکان بسیاری را گرفته است.
مک گولدریک با اشاره به موانع ومشکلات ارزی و بانکی در این کشور به قطع تقریبی کالاهای خوراکی و دارویی وارداتی اشاره کرد و افزود در اثر کمبود داروهای مورد نیاز دستکم 40 هزار بیمار سرطانی از دسترسی به داروهای حیاتی و مورد نیاز خود محروم مانده اند.
وی بار دیگر خواستار احترام و پایبندی طرف های درگیر در این کشور به تعهدات انسان دوستانه خود و حمایت از حقوق بشر در چهارچوب مقررات بین المللی شده و از آن ها خواست تا هر چه در توان دارند درحفاظت از جان غیر نظامیان یمنی بکار گیرند.
اروپام-4-541 *شبس*1488 **1565
کد N1386910

وبگردی