آفتاب
ضمن استقبال از گزارش کمیته زنان و برابری مجلس عوام؛

شورای مسلمانان بریتانیا خواستار رفع تبعیض علیه زنان مسلمان درانگلیس شد

شورای مسلمانان بریتانیا خواستار رفع تبعیض علیه زنان مسلمان درانگلیس شد

لندن - ایرنا - هارون خان، رئیس شورای مسلمانان بریتانیا روز جمعه ضمن استقبال از گزارش جدید کمیته زنان و برابری مجلس عوام در مورد وضعیت نگران کننده زنان مسلمان در انگلیس در زمینه اقتصادی و اشتغال، خواستار اقدام سریع دولت 'ترزا می' برای رفع این شرایط تبعیض آمیز شد.

به گزارش ایرنا، هارون خان، رئیس جدید شورای مسلمانان بریتانیا در بیانیه ای گفت: ما از توصیه های ارایه شده در گزارش کمیته زنان و برابری مجلس عوام استقبال می کنیم و امیدواریم که دولت انگلیس هرچه سریع تر به آن جامه عمل بپوشاند.
وی با بیان اینکه رفتارهای تبعیض آمیز به ویژه علیه زنان مسلمان در تمام جامعه انگلیس احساس می شود، گفت: اجرای سیاست های موثری که سبب تسهیل ورود مسلمانان به بازار کار شود، می تواند با فقر و تعصب های ناآگاهانه و یا آگاهانه نسبت به این اقلیت مذهبی مقابله کند.
هارون خان تصریح کرد چنانچه دولت انگلیس به توصیه های کمیته یادشده عمل کند، ظرفیت های مسلمانان در جامعه شکوفا خواهد شد.
کمیته «زنان و برابری » مجلس عوام روز پنجشنبه در گزارشی فاش کرد که مسلمانان خصوصا زنان مسلمان در انگلیس هدف بیشترین تبعیض های شغلی و بیکاری در مقایسه با سایر گروه های اجتماعی، به دلیل نوع پوشش و باورهای مذهبی شان قرار گرفته اند.
دراین گزارش عنوان شده است: مردم مسلمان در انگلیس در مقایسه با سایرگروه های اجتماعی با بیشترین تبعیض ها مواجه هستند. نرخ بیکاری برای مسلمانان بیش از دو برابر سایر مردم این کشور ( 12.8 درصد درمقایسه با 5.4درصد) بود و نرخ عدم فعالیت اقتصادی مسلمانان 41 درصد است در حالی که این نرخ برای کل جمعیت انگلیس 21.8 درصد است.
این کمیته پارلمانی در گزارش خود تصریح می کند: اما این تبعیض برای زنان مسلمان در انگلیس بیشتر است . هم اینک 65 درصد از زنان مسلمان در کشور بلحاظ اقتصادی فعال نیستند.
اعضای کمیته زنان و برابری' مجلس عوام همچنین از دولت انگلیس خواسته اند به طور جدی مساله تبعیض شغلی زنان مسلمان را مورد توجه قرار داده، ضمن آنکه از آنهایی که مشغول به کار هستند، حمایت بیشتری به عمل آورد.
آنها در این گزارش تصریح کرده اند که مقامات انگلیس بایستی طرح هایی را تا قبل از پایان سال جاری میلادی برای مقابله با نابرابری زنان تهیه کنند.
اعضای این کمیته در همین راستا درخواست کرده اند به منظور مبارزه با تبعیض علیه زنان مسلمان، تا هنگام رسیدگی به تقاضاهای استخدام، از شیوه 'اختفای اسامی' استفاده شود به این معنی که هنگام رسیدگی به درخواست های متقاضیان استخدام، نام آنها در برگه درخواست دیده نشود تا کارفرما با توجه به اسامی، متوجه زمینه اجتماعی و دینی متقاضی نشود و این موضوع بر تصمیم او برای دعوت از متقاضیان برای مصاحبه تأثیری نگذارد.
آنها همچنین از عوامل بخش دولتی می خواهند که از طریق برنامه ریزی های آموزشی، ارتباط نزدیک تری را با زنان مسلمان برقرار و امکان پیوستن آنها را به فضای کار تسهیل کنتد.
گزارش دفتر آمار ملی انگلیس مربوط به سال 2015میلادی مؤید آن است، در حالی که 69 درصد از زنان انگلیسی در سنین اشتغال، دارای شغل هستند، این نسبت در میان زنان مسلمان 35 درصد است. در سطح ملی، 5درصد زنان، بیکار و جویای کار هستند اما در میان زنان مسلمان، این رقم 16درصد است.
اروپام**4**ن**1552
کد N1386551

وبگردی