آفتاب
استاندار زنجان:

لغو کنسرت ها ناشی از فهم متفاوت از امور فرهنگی و هنری است

لغو کنسرت ها ناشی از فهم متفاوت از امور فرهنگی و هنری است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: لغو کنسرت ها در بعضی استان ها ناشی از فهم متفاوت برخی مسئولان از این امور است چرا که در بعضی استان های دیگر چنین ممانعت هایی برای برگزاری کنسرت ها مشاهده نمی شود.

جمشید انصاری شامگاه پنجشنبه در جشن شایستگان فرهنگ و هنر استان زنجان افزود: همه مشکلات فعالان عرصه فرهنگ و هنر از جنس مشکلات مادی و مالی نیست و در برخی موارد به دلیل نوع فهمی که برخی مسئولان ممکن است از کارهای فرهنگی و هنری داشته باشند، فعالان این عرصه را با مسائل و مشکلاتی مواجه می کند.
وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولان استان زنجان درخصوص ارائه آثار فرهنگی و هنری که مجوزهای لازم قانونی را اخذ کرده اند، از تفاهم برخوردارند.
انصاری از اصحاب فرهنگ و هنر خواست تا با مغتنم شمردن ظرفیت ها و داشته های موجود در زمان حاضر به تولید و عرضه آثار خود بپردازند.
وی با بیان اینکه زنجان همواره چهره های ارزشمندی را در حوزه فرهنگ و هنر در دامن خود پرورانده است، ادامه داد: به اعتبار شرایطی همچون فراهم بودن زمینه بیشتر فعالیت در شهر تهران و وجود حمایت ها و امکانات بیشتر در مرکز نسبت به استان ها، بخشی از سرآمدان فرهنگی و هنری به پایتخت عزیمت می کنند.
انصاری به شرایط معیشت فعالان عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: به طور معمول به غیر از تهران و چند شهر بزرگ کشور امکان کسب درآمد از محل فعالیت های فرهنگی و هنری در سایر استان ها وجود ندارد و این امر نیز از عواملی است که در سوق دادن هنرمندان به این مراکز تاثیرگذار است.
وی به ضرورت ورود بخش خصوصی برای حمایت از تولیدات و آثار فرهنگی و هنری اشاره و خاطرنشان کرد: خصلت پسندیده ای که در مقاطع تاریخی گذشته همچون دوره مشروطه در جامعه ایرانی وجود داشت این بود که متمکنان و سرآمدان اقتصادی در آن روزگار برای حمایت و صیانت از فرهنگ جامعه خود را موظف می دیدند و سرمایه گذاری در این عرصه را یک فریضه می دانستند.
انصاری اضافه کرد: شاید از زمانی که مداخلات دولت در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر شد به همان میزان نیز بخش خصوصی خود را کمتر ملزم به حمایت از این عرصه دید.
وی تصریح کرد: اکنون بخش خصوصی و سرآمدان اقتصادی می توانند با حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر دست به سرمایه گذاری در این حوزه بزنند.
انصاری به ظرفیت زبان هنر و تاثیرگذاری آثار فرهنگی و هنری در پیشبرد برنامه های اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: تولیدات آثار فرهنگی و هنری در حل مسائلی همچون جدی گرفتن بحران آب و الزام به رعایت اصول اقتصاد مقاومتی در جامعه می تواند اثرات قابل توجهی برجا بگذارد.
استاندار زنجان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت تاریخی برای کشور است و با بهره گیری از ظرفیت زبان فرهنگ و هنر می توان، مشارکت هر چه بیشتر افراد جامعه را برای تحقق آن فراهم کرد.
در پایان این مراسم از فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان زنجان تجلیل شد.
برای نخستین بار، جشن تجلیل از شایستگان سال گذشته برگزار شد.
7312/3001/ 1650
کد N1386178

وبگردی