آفتاب

2 هزار و 510 میلیارد ریال وام کم بهره به عشایر کشور پرداخت شد

2 هزار و 510 میلیارد ریال وام کم بهره به عشایر کشور پرداخت شد

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان امور عشایری گفت : در 2 سال گذشته 2هزار و 510 میلیارد ریال وام کم بهره در اختیار عشایر کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، کرمعلی قندالی روز پنجشنبه در دیدار با سران عشایر استان اردبیل با حضور آیت الله حسن عالمی نماینده رهبری در وزارت جهاد کشاورزی افزود: در این مدت بیش از 500 هزار تن علوفه از طریق اتحادیه های عشایری با بازپرداخت هزینه آن در طول شش و 9 ماه در اختیار عشایر قرارگرفته است.
وی اضافه کرد: تاکید بر این است که می بایست در تمامی موارد منزلت اجتماعی عشایر حفظ شود، پایه واساس نگرش فرهنگی به جامعه عشایری باید به گونه ای باشد که مقام و منزلت عشایر حفظ شود.
وی گفت : حمایت از تشکل های عشایری زیر بنای فعالیت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی را تشکیل می دهد که باید همه مشکلات در اتحادیه های عشایری رفع شود و این اتحادیه ها با انسجام واتحاد در مسیر خدمت به عشایر قدم بردارند.
وی با اشاره به حوادث طبیعی در اردبیل گفت : در سال های گذشته خشکسالی در اردبیل خسارت های سنگینی به بخش کشاورزی وارد کرد ولی خوشبختانه به لطف الهی و بارش های منظم ومرتب و سعی و کوشش مسئولان و دست اندرکاران تولید و کشاورزان و عشایر وضعیت کشاورزی و دامپروری استان به سوی شکوفایی و بالندگی پیش می رود.
عشایر 60 هزار هکتار از مراتع استان اردبیل را که 58.3 از کل مساحت مراتع این استان را شامل می شود در اختیار دارند و در حالی که شش درصد از جمعیت کل استان را به خود اختصاص داده اند با برخورداری از یک میلیون و 500 هزار واحد دامی 30 درصد از پروتئین مصرفی این استان را تامین می کنند و ارزش ریالی تولیدات عشایر دو هزار و 300 میلیارد ریال است.
عشایر استان اردبیل با 15 هزار و 192 خانوار و 80 هزار نفر جمعیت در 10 شهرستان استان پراکنده اند و رتبه پنجم از لحاظ جمعیت ، رتبه سوم از لحاظ تعداد خانوار ، رتبه چهارم از نظر مراتع در اختیار ، رتبه سوم تولید فرآورده های لبنی و رتبه سوم از لحاظ ایلی جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده اند.
6016/6026/
کد N1385414

وبگردی