آفتاب
مدیرکل آموزش و پرورش:

توزیع کتاب های درسی در بین مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شد

توزیع کتاب های درسی در بین مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: توزیع و تحویل کتاب های درسی دانش آموزان به مدارس از امروز /چهارشنبه/ در سراسر استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا علی رضا نخعی در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در استانداری با اشاره به میزان هزینه کتابهای درسی این استان بیان کرد: 200 میلیارد ریال هزینه کتاب های درسی این استان بود که با دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش این اعتبار اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: همچنین 45 میلیارد ریال تجهیزات تهیه و آماده توزیع در میان مدارس سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: 600 کلاس درس از مهرماه سال قبل تا کنون در استان ساخته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هزار و 22 پروژه در قالب 325 کلاس درس در سراسر استان تا اول مهر تحویل آموزش و پرورش می شود.
وی تصریح کرد: 925 کلاس درس سال گذشته با همکاری خیران مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان ساخته شد.
وی بیان کرد: رشد چند برابری مشارکت خیران در سیستان و بلوچستان محصول نگاه ویژه ای است که در این استان وجود دارد.
نخعی گفت: سرانه مدارس برای نخستین بار در چند سال گذشته، سه ماه قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به آنها پرداخت شده است.
وی با اشاره به طرح هجرت اظهار داشت: 213 پایگاه فعال، کارهای مرمت کلاس ها و تجهیزات مدارس را در سیستان و بلوچستان انجام می دهند.

**همایش خیران مدرسه ساز بزودی در شهرستان چابهار
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: همایش خیران مدرسه ساز در آینده نزدیک با حضور شمار زیادی از خیران سراسر کشور در چابهار برگزار می شود و این بهترین فرصت برای جذب این افراد و مشارکت در مدرسه سازی استان است.
علی اصغر جمشید نژاد اظهار داشت: دبیرخانه این همایش هرچه سریعتر تشکیل شود تا برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجام دهد.
وی بیان کرد: تمام دستگاه های دولتی برای برگزاری هرچه باشکوه تر همایش خیران مدرسه ساز با آموزش و پرورش همکاری کنند زیرا این بهترین فرصت برای سیستان و بلوچستان است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت استان نقش بسیار موثری دارد.
معاون استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های انجام شده برای تصویب منطقه آزاد سیستان گفت: دولت تدبیر و امید تلاش های بسیار زیادی برای تصویب منطقه آزاد سیستان انجام داده و تاکنون 2 بار لایحه مناطق آزاد را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده اما متاسفانه به تصویب نرسیده است.
جمشید نژاد اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد سیستان باعث پیشرفت و توسعه استان می شود به همین سبب استاندار تلاش های بسیار زیادی برای تحقق آن انجام می دهد.
وی ادامه داد: منطقه آزاد سیستان مکمل منطقه آزاد چابهار و 2 بال توسعه استان هستند و می توانند شرق کشور را متحول کنند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 7 منطقه آزاد در 6 استان کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ایجاد شده و انتظار می رود منطقه آزاد سیستان نیز به این مناطق افزوده شود.
وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در برخورد با مناطق آزاد کشور گفت: در جریان تصویب لایحه مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی موج بسیار بدی از سوی صدا و سیما به راه افتاد.
وی خاطر نشان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان همراه با دیگر استانداران مناطق آزاد با رئیس صدا سیما دیدار و از ایشان خواستند که رویکرد خودشان نسبت به ایجاد مناطق آزاد جدید را تغییر دهند.
3213 / 6081
کد N1384311

وبگردی