آفتاب

اگر مردم را متقاعد کنید که آب درست مصرف شود یک پیروزی بزرگ است

اگر مردم را متقاعد کنید که آب درست مصرف شود یک پیروزی بزرگ است

وزیر نیرو ادامه داد: اگر مردم را متقاعد کنیم که آب محدود است و باید درست مصرف شود یک موفقیت و پیروزی بزرگ برای مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در نشست صمیمانه در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: وزارت نیرو سازمانی است که شبانه‌روز و بدون توقف در تمام سال مشغول خدمت‌رسانی به همه مردم است و ارتباط ما با مردم بسیار زیاد است.

وی با اشاره به نقش رسانه به عنوان پل ارتباط بین صنعت آب و برق و 80 میلیون ایرانی خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: این ارتباط گیری کار سختی است و شما نیز تا کنون در این امر موفق بوده‌اید.

چیت‌چیان تصریح کرد: شاید 4 سال گذشته مردم راجع به موضوع آب یک دهم اطلاعات امروز را نداشتند لذا اگر حساسیت روی موضوع آب در سطح وسیعی در جامعه وجود دارد مدیون همکاری رسانه‌ها و خبرنگاران با وزارت نیرو هستیم چرا که اگر ما هر قدر تلاش می‌کردیم با توجه به اینکه زبان و امکانات ما محدود است نمی‌توانستیم همچون رسانه‌ها صدایمان را به رسایی و درست به جامعه منعکس کنیم و این فضای کنونی حاصل عملکرد رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه هنوز در بخش برق نسبت به آب نیازمند کار بیشتر هستیم خاطرنشان کرد: البته طبیعی است که بحران آب عمیق است و اگر رفتار مصرفی مردم را اصلاح نکنیم در آینده با خطر جدی مواجه می‌شویم.

وزیر نیرو ادامه داد: اگر مردم را متقاعد کنیم که آب محدود است و باید درست مصرف شود و مردم نیز این موضوع را متوجه شوند یک موفقیت و پیروزی بزرگ برای مردم خواهد بود و اثرات دامنه‌دار آن برای نسل آینده باقی خواهد ماند.

وی در ادامه به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار داشت: من نه به عنوان مسئول وزارت نیرو و نه در دفاع از علمکرد دولت صحبت می‌کنم بلکه به عنوان شاهدی که عملکرد وزارت نیرو را از سال‌های قبل دیده‌ام شهادت می‌دهم در تمام دولت‌ها تمام مدیران گذشته وزارت نیرو از کسانی بودند که در ارتباط با مفهوم اقتصاد مقاومتی تلاش کردند.

چیت‌چیان افزود: اگر امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که 95 درصد کل نیاز صنعت در داخل کشور تامین می‌شود حاصل اقدامات این دولت نیست بلکه تماما از بعد از انقلاب پایه‌ریزی صحیحی شده بود و دائما ثمر داده است و موضوع اقتصاد مقاومتی نیز نشأت گرفته از آرمان‌های انقلاب بوده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع هزینه بالای صنعت آب و برق اظهار داشت: با وجود هزینه‌بر بودن این صنعت حفظ پایداری شبکه کاری عظیم و پیچیده است.

وی افزود: ما تاکنون درآمدهای بالای نفتی داشتیم و امکانات و منابعی داشتیم که صرف صنعت می‌شد اما اکنون در شرایطی هستیم که منابع عمومی محدود است و صنعت آب و برق چاره‌ای ندارد که روی پای خودش بایستد. لذا در بحث اقتصاد آب و برق نیاز داریم از تجربیات دنیا استفاده کنیم.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع یاد شده اگر رسانه‌ها مقایسه‌ای بین صنعت آب و برق ایران با دیگر کشورهای جهان به لحاظ اقتصادی داشته باشند زمینه فراهم می‌شود که ملت و مسئولین در این مساله به اتفاق نظر برسند و اگر این امکان فراهم نشود مشکلات جدی خواهیم داشت و کشور در خاموشی وسیع و عدم تامین خدمات مربوط به آب فرو می‌رود.

وی تاکید کرد: آگاهی عمومی و اشتراک نظر در رابطه با آینده صنعت مهم است و این مساله‌ای جدی است که باید در ارتباط با آن کار جمعی و بلندمدت انجام شود.

وی در خاتمه از لزوم بروزرسانی اطلاعات مربوط به اب و برق بر روی گوشی‌های همراه خبر داد و افزود: قطعا در یک سال باقی مانده دولت یازدهم این سیستم راه‌اندازی خواهد شد تا یادگاری از این دولت باقی بماند.

لازم به ذکر است در این مراسم ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو ، علیرضا دائمی معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر نیرو ، هوشنگ فلاحتیان معاون امور برق و انرژی وزیر ،  حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور و آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر نیز در جمع خبرنگاران حضور داشتند.

 

کد N1384034

وبگردی