آفتاب
مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

همایش بین المللی عبدالرحمان جامی در تربت‌جام برگزار می‌شود

همایش بین المللی عبدالرحمان جامی در تربت‌جام برگزار می‌شود

مشهد ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همایش بین المللی عبدالرحمان جامی ۲۷ و ۲۸ مرداد ماه در تربت‌جام برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید سرابی ظهر چهارشنبه در نشستی خبری ضمن تشریح برنامه های همایش بین المللی عبدالرحمان جامی اظهار کرد: برنامه های این همایش در ستاد بزرگداشت مفاخر استان تصویب شده و با دستور استاندار، تمام دستگاه های استان مکلف به مشارکت در این برنامه شدند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همراهی و همکاری تمام دستگاه ها بتوانیم این همایش را به بهترین شکل برگزار کنیم، افزود: ۴۵ سازمان و نهاد برنامه های خود را در این زمینه ارائه کردند که در این میان فعالیت های برخی سازمان ها همانند شهرداری و آستان قدس رضوی بسیار شاخص بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هماهنگی ۴۵ برنامه و ۳۵ هزار فعالیت برای دهه کرامت توسط دستگاه ها وسازمان ها و بخش مردمی سبب شده است تا برنامه های رویداد بزرگ دهه کرامت به صورت متمرکز برای علاقه مندان به معارف رضوی و آحاد مردم به اجرا درآید.

سرابی با بیان اینکه جشنواره عبدالرحمان جامی نیز یکی از برنامه های دهه کرامت امسال است، افزود: در این جشنواره ۲۵ استان، آثار خود را در حوزه فرهنگ رضوی در معرض دید عموم قرار می دهند.

وی بیان کرد: نقالی، پرده خوانی، رونمایی از کتاب و برگزاری کارگاه‌های تخصصی از جمله برنامه هایی است برای این جشنواره درنظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست، شهردار تربت جام با اشاره به برگزاری جشنواره عبدالرحمان جامی اظهار کرد: تربت جام یک شهر و موزه فرهنگی است که مجموعه بی نظیری از آثار و مفاخر فرهنگی در این شهر وجود دارد.

محمدیوسف بدری احمدی افزود: تا کنون سلسله همایش هایی با موضوع عبدالرحمن جامی تا کنون توسط شهرداری و شورای شهر تربت جام برگزار شده و خوشبختانه مردم در این زمینه ما را به خوبی همراهی کردند.

وی خاطرنشان کرد: شاعری با شخصیت و توان جامی که در عرصه های مختلف هنری فعال بوده است، باید بیشتر ازسوی مردم شناخته شود و ما تلاش می کنیم در این زمینه گام های موثری برداریم.

فرماندار تربت جام نیز در این نشست با بیان اینکه تا کنون ۱۲۶ نفر از مفاخر شهرستان شناسایی شده اند، اظهار کرد: بزرگداشت جامی در واقع بزرگداشت وحدت و تقریب است.

علی رستمی افزود: خراسان رضوی سومین شهرستان بزرگ خراسان رضوی است که با دو کشور افغانستان و ترکمنستان هم مرز است، این شهرستان در اکثر تولیدات طبیعی وکشاورزی رتبه اول تا ششم استان را داراست.

وی با اشاره به برگزاری همایش هزاره شیخ جام در سال چهار سال آینده گفت: درنظر داریم پیش همایشی را برای همایش هزاره شیخ جام برگزار کنیم که همایش آتی یکی از این برنامه ها است.

کد N1383942

وبگردی