آفتاب

مسمومیت غذایی 34 نفر در یک مجلس عروسی در مرودشت فارس

مسمومیت غذایی 34 نفر در یک مجلس عروسی در مرودشت فارس

شیراز - ایرنا - روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد : بیمارستان امام حسن عسکری(ع) زرقان در دو روز گذشته پذیرای 34 بیماری بود که در اثر صرف غذا در یک مجلس عروسی در مرودشت استان فارس دچار مسمومیت شده بودند.

به گزارش دریافتی ایرنا ، به نقل از نمابر چهارشنبه این روابط عمومی ، رئیس بیمارستان امام حسن عسکری(ع) زرقان، گفت: 34 نفر از کسانی که در یک مراسم عروسی در شهر مرودشت شرکت کرده بودند، بر اثر مصرف غذای آلوده دچار مسمومیت غذایی شدند و برای درمان به بیمارستان زرقان مراجعه کردند.
دکتر امینه دادور افزود: این بیماران با نشانه هایی مانند استفراغ، دل پیچه، اسهال و حالت تهوع به اوژانس بیمارستان مراجعه کردند که 28 فرد مسموم به صورت سرپایی مداوا و 6 نفر هم بستری شدند.
وی با اعلام بهبودی حال این بیماران توصیه کرد: لازم است در فصل گرما بیشتر به مسمومیت های غذایی توجه کنیم، چرا که مصرف غذای آلوده می تواند منجر به 200 نوع مسمومیت شود که بیشتر آن ها دستگاه گوارشی را تحت تاثیر قرار می دهند.
دادور با بیان اینکه نشانه های مسمومیت، در کودکان و افراد سالخورده به علت ضعف در سیسستم ایمنی بدن شدیدتر است، از مردم خواست تا در صورت مشاهده مواردی همچون استفراغ، حالت تهوع و ضعف و بی حالی همراه تب، بی درنگ به پزشک مراجعه کنند.
دکتر دادور تاکید کرد: گاهی از ظاهر غذا و یا رنگ و بوی آن نمی توان پی به آلوده بودن آن برد، بلکه چنانچه شخص استفاده کننده از مواد غذایی، دست آلوده به مدفوع داشت باشد، این نوع عفونت ها منتقل می شوند.
رئیس بیمارستان امام حسن عسکری(ع) زرقان اضافه کرد: آشپزها و کارگرهایی که در رستوران ها مشغول به کار هستند، باید مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت، گواهی سلامت داشته باشند و نسبت به نصب آن در محل اقدام کنند.
زرقان در فاصله 25 کیلومتری و مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
6113/ 5054
کد N1383319

وبگردی