آفتاب
ریئس انجمن هنرمندان خود آموخته:

هنرمندان خود آموخته بدون آموزش هنری اثر خلق می کنند

هنرمندان خود آموخته بدون آموزش هنری اثر خلق می کنند

تهران- ایرنا-رییس انجمن هنرمندان خود آموخته گفت:هنرمندان خود آموخته فاقد وابستگی به سبک و قالب خاصی هستند و بدون حداقل آموزش هنری به صورت خودانگیخته و خودجوش به خلق اثر هنری می پردازند.

علی عزتی روز چهار شنبه در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا اظهار داشت: هنرمندان خود آموخته نسبت به کارشان دانش آکادمیک ندارند ولی این حرف به این معنا نیست که آنها کارشان را بلد نیستند بلکه بدان معناست که به یک سرچشمه غریزی از هنر وصل هستند و تنها اثر را تجزیه و تحلیل نمی کنند.
وی ادامه داد: برای این هنرمندان مهم نیست که در گالری ها چه می گذرد یا هنر آوانگارد چگونه و چه طور پیش می رود. برای این دسته از افراد، خاطرات، تصاویر و... الهام بخش است و به آینده هنری شان هم توجه ندارند.
وی با بیان اینکه خودآموخته بودن هنرمندان، یک حسن است افزود: هنر بدون آموزش، معرف سرشت و جوهره انسان ها ست.
عزتی در ادامه گفت: 10 سال از تاسیس انجمن هنرمندان خود آموخته گذشته است در این انجمن بستری برای حمایت این نوع هنر ایجاد کردیم و موفق شدیم اما این کارها کافی نیست و در قدم های بعدی قصد داریم موزه ای دائمی را برای هنرمندان خودآموخته ایجاد کنیم تا آثار این هنرمندان تجمیع شود.
وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه هنرمندان خود آموخته در فرهنگسرای ارسباران افزود:بعد از برگزاری 3 جشنواره از هنرمندان خود آموخته نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم هنرمندان در راستای معرفی توانمندی آنها در فرهنگسرای ارسباران با عنوان در گذر خیال زمان برپا کردیم.
عزتی بیان داشت: این نمایشگاه از 15تا 25 مرداد ماه با حضور 40 هنرمند خود آموخته از کل ایران و 100 اثر نقاشی و حجم در سه گالری ارسباران چیدمان و نصب شده است.
وی ادامه داد: هر کدام این هنرمندان آثارشان روایت گر گونه ای از المان ها و نمادهای سرزمین خود است که معرف شخصیت فرهنگ و هنر از جنبه های بومی سرزمین خود هستند.
وی افزود: در سومین جشنواره هنرمندان خود آموخته که اسفند سال 94 برگزار شد 100 هنرمند خود آموخته معرفی شدند و امیدواریم که از اینها حمایت صورت گیرد و پیگیری های مستندتری درباره این هنرمندان پرداخته شود تا فردای بهتری برای این ژانر هنری پیش رو داشته باشیم.
وی گفت: امیدواریم توجه به این ژانر هنری، اعتلایی را که برای آن متصور هستیم، فراهم کند و به زودی روز جهانی هنرمندان خودآموخته را معرفی کنیم و جشن بگیریم.
فراهنگ**9338**1569
کد N1383314

وبگردی