آفتاب

نگرانی از ورود به حریم شخصی در سرشماری استرالیا/ حمله هکرها به سایت سرشماری

نگرانی از ورود به حریم شخصی در سرشماری استرالیا/ حمله هکرها به سایت سرشماری

کوالالامپور – ایرنا – هفدهمین سرشماری ملی استرالیا که هر 5 سال برگزار می شود با توجه به سوال های مطرح شده در مور دین افراد، نگرانی هایی در خصوص ورود به حریم خصوصی افراد ایجاد کرد و با حمله هکرها، روند سرشماری نیز مختل شد.

به گزارش ایرنا، در این سرشماری از شهروندان استرالیایی ها خواسته شده است به صورت آنلاین جزئیاتی از زندگی خود را برای نخستین بار در تاریخ 105 ساله سرشماری در این کشور ذکر کنند که برخی سیاستمداران و طرفداران حفظ حریم خصوصی تا حدی این روش را مورد انتقاد قرار دادند.
اما اداره آمار استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد اطلاعات جمع آوری شده مهم است، زیرا منتج به مجموعه ای از سیاست عمومی می شود.
این سرشماری ساکنان هر گوشه ای از 7 میلیون و 700 هزار کیلومتر مربع استرالیا را با 8 هزار و 600 جزیره پوشش می دهد.
از سوی دیگر تارنمای 'اس.بی.اس' روز چهارشنبه به نقل از اداره آمار استرالیا اعلام کرد سایت سرشماری این اداره پس از چند حمله هکری از کار افتاده است.
'دیوید کالیسچ' آمارگر ارشد اداره آمار استرالیا به 'ای.بی.سی' گفت: این یک حمله هکری است. کاملا مشخص است که این عمل به صورت عمدی و از روی عناد صورت گرفته است.
بنابراین ادعا، وبسایت های دولتی استرالیا در گذشته نیز هدف حملات هکرهای چینی قرار گرفته اند.
مقام های اداره آمار استرالیا اعلام کردند روز سه شنبه نیز تعدادی از این حملات دیجیتالی آغاز شد، اما آنها موفق شدند این حملات را دفع کنند، اما این حملات با نزدیک شدن به شب و تلاش بسیاری از استرالیایی ها برای شرکت در سرشماری امسال شدت بیشتری گرفت به طوری که وبسایت سرشماری استرالیا از ساعت 19 سه شنبه شب دیگر قابل دسترس نبود.
مقام استرالیایی گفت که اطلاعات افراد شرکت کننده در سرشماری و اطلاعات فردی 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا که توانست سه شنبه شب به سایت دسترسی پیدا کند، امن است.
تلاش مقام های استرالیایی برای عمومیت بخشیدن به دیجیتالی کردن سرشماری امسال، سبب صرفه جویی عمده ای برای آنها شده است به گونه ای که دیجیتالی کردن سرشماری امسال در مقایسه با سرشماری سال 2011 میلادی 100 میلیون دلار صرفه جویی بیشتر یعنی در کل 330 میلیون دلاری صرفه جویی برای استرالیا ایجاد خواهد کرد.
در خلال این سرشماری که از روز سه شنبه آغاز شد، اطلاعات بیش از 10 میلیون خانواده استرالیایی و در حدود 24 میلیون نفر انسان جمع آوری می شود. فرایند بزرگی که با انجام آن در واقع سه تریلیون بسته اطلاعاتی در قالب پرسش های فرم های سرشماری از شرکت کنندگان پرسیده و پاسخ های آنها جمع آوری می شود.
بیش از 39 هزار نفر کارمند موقت سرشماری در استرالیا قرار است مسافتی معادل 195 بار دور کره زمین را برای جمع آوری اطلاعات سرشماری بپیمایند.
انتظار می رود در سرشماری امسال، دو نفر از هر سه نفر در استرالیا پرسش نامه های سرشماری را به صورت آنلاین پر کنند و اگر چنین شود، همین اتفاق را نیز باید یکی از بزرگ ترین رخدادهای آنلاین در تاریخ استرالیا به شمار آورد.
در سرشماری امسال تمرکز بیشتری هم بر روی مشارکت آن دسته از استرالیایی هایی که به طور عمده به زبانی غیر از زبان انگلیسی صحبت می کنند، انجام گرفته است.
آساق**1611
کد N1382958

وبگردی