آفتاب

عرضه پژو ۲۰۰۸ در اسفند ۹۵

عرضه پژو ۲۰۰۸ در اسفند ۹۵

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو (ایکاپ) گفت: خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول تولیدی این شرکت از اسفندماه ۹۵ عرضه خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا معتمد در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد، اظهار کرد: پژو ۲۰۰۸ ابتدا با ۲۰ درصد ساخت داخل عرضه شده و ظرف یک سال داخلی‌سازی آن به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد منعقده با پژو، قطعه‌سازان ایرانی تائیدیه تولید قطعات را از این شرکت دریافت و در شبکه جهانی تامین قطعات پژو قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: صادرات ۳۰ درصد محصولات تولیدی نیز از طریق شبکه صادرات پژو صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل ایکاپ در پاسخ به اینکه این محصولات به چه کشورهایی صادر خواهند شد، خاطرنشان کرد:‌ کشورهای منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس مشتریان بالقوه این محصولات هستند ضمن‌ آنکه بسیاری از آن‌ها هم‌اکنون مشتریان پژو در این منطقه‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه تاثیر قرارداد سایپا با سیتروئن بر قرارداد ایران‌خودرو با پژو، اظهار کرد: ایکاپ اولین شرکت با سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید خودرو در ایران است. شراکت سیتروئن با سایپا به عنوان یک رقیب باعث رشد صنعت خودروی ایران خواهد شد.

کد N1382697

وبگردی