آفتاب
ریو 2016؛

ژیمناستیک هلندی به دلیل مصرف الکل از بازی های المپیک ریو اخراج شد

ژیمناستیک هلندی به دلیل مصرف الکل از بازی های المپیک ریو اخراج شد

تهران - ایرنا- کمیته المپیک هلند ژیمناست این کشور را به دلیل مصروف مشروبات الکلی از ادامه بازی ها محروم و به هلند بازگرداند.

به گزارش ایرنا از رویترز، تیم هلند اعلام کرد، یوری فان گلدر ژیمناست هلندی به دلیل نقص مقررات تیم و مصرف مشروبات الگلی در حالی که به فینال دارحلقه راه یافته بود، از بازیها اخراج شد. او برای مصرف مشروبات الکلی یک شب را خارج از اقامتگاه تیم در دهکده المپیک گذرانده بود.
گلدر 33 ساله شنبه شب دهکده المپیک راترک کرد و شب را خارج از اقامتگاه خود گذراند. او اولین ساعات بامداد یکشنبه بازگشت با این حال با مصرف الکل و ترک اقامتگاه تیم، نقض مقررات کاروان هلند محسوب می شود.
موریتس هندریکس سرپرست کاروان هلند امروز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: این خبر وحشتناکی برای یوری بود. این نوع رفتار غیر قابل قبول است. در ورزش این فاجعه است، ولی ما با توجه به نقض ارزش هایمان راه دیگری نداشتیم.
فان گلدر که در مسابقات قهرمانی جهانی در سال 2005 در دارحلقه اول شد، قبلا نیز سابقه نقض مقررات ورزشی در رویدادهای مهم را داشته است. در سال 2009 اتحادیه ژیمناستیک هلند او را به دلیل مصرف کوکائین، سه روز پیش از برگزاری مسابقات قهرمانی ملی محروم کرد.
تیم هلند شرایط سختی را برای ورزشکاران اعمال کرده است. طبق گزارش رسانه ها، آنها به دلایل ایمنی، اجازه ورود به ریو را ندارند. ورزشکارانی که مسابقات خود را به پایان رسانده اند، برای آنکه حواس هم تیمی هایشان را پرت نکنند، باید به کشورشان برگردند.
ورزشی**1210**1584
کد N1381937

وبگردی