آفتاب

لاریجانی: اگر همه نظام وفاق نداشتند مساله هسته‌ای قابل حل نبود/با تست زدن کسی مُلا نمی‌شود

لاریجانی: اگر همه نظام وفاق نداشتند مساله هسته‌ای قابل حل نبود/با تست زدن کسی مُلا نمی‌شود

رئیس مجلس گفت: ما توانستیم با ایستادگی به خواسته‌های مشروع‌مان در موضوع هسته‌ای دست یابیم.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن سران اجلاس برگزار شد گفت: مدیران آموزش و پرورش مدیران تمدن‌سازی هستند که در کنار سایر نمایندگان مجلس می‌توانند دستاورد خوبی برای این وزارتخانه داشته باشند. [span]

[span]اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری‌ها به شرح زیر است: 

* آقای فانی وزیر آموزش و پرورش در این همایش اعلام کردند که 4 کتاب درسی از امسال وارد عرصه آموزش و پرورش می‌شود که اعتقاد دارم این کتاب‌ها نیاز کشور بوده است.

*زمانی که این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شد نشان داد از یک پختگی برخوردار است اما برای پیشبرد کارهای بزرگ اگر یک هدف یا چند هدف انتخاب کنیم و همه استعدادها را متمرکز آن کنیم قطعا به نتیجه می‌رسیم. اگر تمرکز را بر روی چند هدف بگذاریم و در آن تکثر داشته باشیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

* به طور مثال در چند سال اخیر وضعیت تورم در کشور بغرنج بود و تورم به 40 درصد رسیده بود که در نظام تصمیم‌گیری شد اولویت اصلی از روی کنترل تورم گذاشته شود.

*{با بیان اینکه بعد از 3 سال احساس می‌کنیم رشد تورم کاهش پیدا کرده است } پس از اینکه اولویت بر روی یک موضوع گذاشته شد به یک نتیجه‌ای رسیدیم البته این به این معناست که وضعیت اقتصاد کشور خوب است گرچه هنوز چالشهایی وجود دارد که باید برطرف شود.

* مسئله هسته‌ای یک موضوع بغرنج شده بود از یک طرف فشار بین‌المللی وجود داشت و از سوی دیگر خواسته مشروع ما بود که ایستادگی در این موضوع ما را به دانش هسته‌ای رساند.

*در مسأله هسته‌ای اگر همه نظام وفاق نداشتند، موضوع قابل حل نبود ما توانستیم با ایستادگی به خواسته‌های مشروع‌مان دست یابیم. [span]

*وقتی ما می‌خواهیم برای پنج سال آینده کشور برنامه‌ریزی کنیم باید برای این برنامه‌ریزی افق روشنی انتخاب کنیم. ما همه باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان پایه بسیاری از مسائل پیگیری کنیم چرا که عمل به این موضوع صحیح و سنجیده است،
[span]
*توجه به منابع کشور باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که یک افق روشن در کشور در آموزش و پرورش ایجاد شود. در طول سالهای پس از انقلاب چندین بار نظام آموزش و پرورش تغییر کرده است که امروز از خودمان باید بپرسیم آیا با این تغییرات توانسته‌ایم افراد توانمندی را تربیت کنیم؟

*تا زمانی که اینگونه کنکور را برگزار می‌کنیم هر سند تحولی هم نوشته شود به سدی بر می‌خوریم باید به‌گونه‌ای این موضوع را حل کنیم.  مشکلات کنکور باید از جلوی پای آموزش و پرورش برداشته شود این کار نیز با بخشنامه درست نمی‌شود.

*با تغییر فکرها می‌توان با کنکور مقابله کرد و با افزایش صندلیهای دانشگاه مشکلات کنکور برطرف نمی‌شود.

*امروز در دانشگاهها مسابقه‌ای گذاشته شده که افرادی با مدرکی تربیت می‌شوند که هیچ شغلی برای آنها نیست.

29219

کد N1381538

وبگردی