آفتاب

بدهکاری 2 هزارمیلیارد ریالی دستگاه های دولتی خراسان شمالی به اشخاص حقیقی و حقوقی

بدهکاری 2 هزارمیلیارد ریالی دستگاه های دولتی خراسان شمالی به اشخاص حقیقی و حقوقی

بجنورد - ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: دستگاه های دولتی این استان 925 هزار نفری، دو هزار و 281 میلیارد ریال به اشخاص حقوقی،حقیقی و تعاونی ها بدهکار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا بهمن پور روز دوشنبه در نشست خبری شورای هماهنگی مدیران اقتصادی و دارایی و واحدهای تابعه اظهار کرد: این میزان بدهی در سامانه سماد ثبت شده است.
وی گفت: بر همین اساس 96 دستگاه در استان باید اطلاعات خود را ثبت می کردند که تاکنون 41 دستگاه اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد هم 23 دستگاه اطلاعات خود را ناقص ثبت کرده اند.
وی افزود: مطالبات دستگاه های دولتی بیش از مبلغی است که در سامانه سماد ثبت شده زیراکه برخی از این این مطالبات در حوزه انرژی و شامل برق و گاز است و بخشی دیگر هم مربوط به پیمانکاران می باشد.
وی در ادامه اجرای طرح نظام جامع مالیاتی را از طرحهای مهم وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد و افزود: اصلاح نظام مالیای کشور از مهم ترین برنامه های این وزارتخانه است زیرا باعث کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی بسیار حیاتی و مهم است.
بهمن پور خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما این است تا این طرح تا پایان بهمن ماه در استان به پایان برسد.
وی با بیان این که پروژه شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات مالی دولت و توسعه و استقرار خزانه داری الکترونیک را از دیگر طرح های این اداره کل است، افزود: هم اکنون این طرح را هم پیگیری می کنیم.
به گزارش ایرنا، در خراسان شمالی 410 واحد تولیدی و صنعتی با 13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 10 هزار کارگر فعال است که طبق آمار 20 درصد از کارگران بیمه شده استان در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند.
6003/ 6042
کد N1380145

وبگردی