آفتاب

مشاور وزیر نیرو: مدیریت مصرف به معنای قناعت را از دست داده ایم

مشاور وزیر نیرو: مدیریت مصرف به معنای قناعت را از دست داده ایم

کرج-ایرنا-مشاور وزیر نیرو مدیریت مصرف را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت که مدیریت مصرف که همان نشانه قناعت است، در جامعه وضعیت مطلوبی ندارد و این اصول از درست رفته است.

به گزارش ایرنا، فاطمه قیومی روز دوشنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی ویژه بانوان که در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان البرز برگزار شد، افزود: در اقتصاد مقاومتی باید به دوری از تجمل پرداخت و آن را به الگویی برای آیندگان تبدیل کرد.
مشاور وزیر نیرو تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص، زنان ایران اسلامی در بحث اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی یکی از ارکان مهم این موضوع به شمار می روند.
وی بیان داشت:می بایست ارکان اقتصاد برای جامعه مشخص و تبیین شود که در این بین زنان می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.
این مسئول با اشاره به روح اقتصاد مقاومتی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، گفت: به موضوع اقتصاد مقاومتی در اوایل انقلاب و زمان جنگ پرداخته شده است.
وی اظهار کرد: در آن زمان بحث همدلی ، همراهی ، قناعت بیشتر وجود داشت ، اما اکنون این مباحث کمرنگ شده است.
وی افزود: اگر نگاه ملی به جامعه و عرصه های مختلف در بحث حضور اقتصادی و اجتماعی زنان داشته باشیم، لازمه آن در اجرای اقتصاد مقاومتی نمود پیدا می کند.
مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه باید داشته هایی که اکنون در کشور وجود دارد حفظ و حراست شوند، اظهار کرد: بحث محیط زیست، امکانات طبیعی ، سرمایه های انسانی و غیره از جمله داشته هایی است که ارزشمند هستند .
قیومی یاد آور شد: خود اتکایی و تعامل با جهان موضوعی نیست که انکار شودو در این بین زنان جامعه می توانند به آن با نگاه مقاومتی و برند ملی به آن بپردازند.
مشاور وزیر نیرو گفت: بانوان جامعه با استفاده از وسایل مورد نیاز و تولیدات داخلی می توانند بیشتر از سایر اقشار جامعه در بحث اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند و به الگویی برای فرزندان و آیندگان تبدیل شوند.
این مسئول افزود: در این زمینه نیاز به کار فرهنگی مستمر وجوددارد و مدیران نیز نسبت به این موضوع باید حساس باشند.
در این همایش یک روزه حدود 200 نفر از بانوان و کارشناسان شرکت توزیع برق استان البرز حضور داشتند.
7410/1535
کد N1379981

وبگردی