آفتاب
مدیرعامل تعاونی ناشران قم به مهر خبر داد

نزول رتبه قم در تولید کتاب دینی/ بازار نشر کتاب در اختیار بیروت

نزول رتبه قم در تولید کتاب دینی/ بازار نشر کتاب در اختیار بیروت

قم - مدیرعامل تعاونی ناشران قم به گرانی تولید کتاب اشاره و از نزول رتبه قم در تولید کتاب‌های دینی خبر داد.

سید محمود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه قم بعد از تهران رتبه دوم چاپ و نشر کشور را دارد گفت: استان قم در زمینه چاپ و نشر کتاب‌های دینی رتبه اول را در کشور داشت که این رتبه اخیرا نزول پیدا کرده و تولیدات قم کاهش یافته است.

حسینی به از دست دادن بازار کشور عراق اشاره می‌کند و با بیان اینکه ایران و بخصوص قم در روزگاری دارای جایگاه خوبی در تولید کتاب‌های دینی در منطقه و عرضه آن بود، بیان کرد: متأسفانه امروز بازار منطقه نیز از دست ایران خارج شده و بیروت در حال حاضر بازار نشر را و  بخصوص بازار عراق را از دست ایران گرفته است.

مدیرعامل تعاونی ناشران قم کم شدن استقبال مردم از خرید کتاب را از دلایل کاهش تولید عنوان و ابراز داشت: شمارگان کتاب‌های دینی و همچنین عناوین نیز کاهش پیدا کرده است.

وی گرانی مواد اولیه را از دیگر دلایل کاهش تولید کتاب عنوان کرد و گفت: در کنار کاهش اقبال عمومی مردم به کتاب، گرانی تولید نیز مزیدی دیگر بر علت کاهش تولید کتاب بخصوص کتاب‌های حوزه دین است.

حسینی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ تاکنون هزینه‌های تولید کتاب ۱۰ برابر شده است، گفت: متأسفانه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ما مرده است و دیگر نمی‌شود برای تولید این کالا سرمایه‌گذاری کرد.

به زودی خبرگزاری مهر گزارشی از وضعیت چاپ کتاب‌های دینی در قم را منتشر خواهد کرد.

کد N1378142

وبگردی