آفتاب
در نشست خبری عنوان شد؛

۵۰ درصد موارد پیوند کلیه در کشور از بیماران مرگ مغزی

۵۰ درصد موارد پیوند کلیه در کشور از بیماران مرگ مغزی

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران، گفت: ۲۰ درصد موارد پیوند کلیه پس می زند که البته با توجه به داروهایی که وجود دارد، این وضعیت بهتر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا پورمند روز یکشنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران که قرار است از دوم تا پنجم شهریور ۹۵ در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود، افزود: در اوایل انقلاب برای یک مورد پیوند کلیه در خارج از ایران می بایست ۳۰ هزار پوند هزینه می کردیم که البته همین کار هم دشواری ها و مشکلات خودش را داشت. زیرا، این پیوند در لندن انجام می شود و بیمار می بایست با اهدا کننده به این کشور سفر می کردند.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که در حال حاضر شرایط کشورمان به گونه ای است که نیازی به اعزام بیماران به خارج نیست، افزود: تا چند سال قبل آمار پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی در کشور خیلی پایین بود اما، در سال گذشته از ۲۵۰۰ مورد پیوند کلیه در کشور ۵۰ درصد از بیماران مرگ مغزی بود که این مسئله نشان می دهد در زمینه اهدای عضو فرهنگ سازی شده است.

پورمند در ارتباط با میزان موفقیت آمیز بودن پیوند کلیه در بیماران، گفت: ۲۰ درصد افرادی که پیوند می شوند، ممکن است که کلیه پیوندی در آنها پس زده شود اما با داروهایی که به بازار آمده است، تا حدود زیادی جلوی پس زدن کلیه را می گیرد.

کد N1378130

وبگردی