آفتاب

امام‌جمعه همدان: تریبون نمازجمعه، محل جنگ و تسویه‌حساب‌های شخصی نیست

امام‌جمعه همدان: تریبون نمازجمعه، محل جنگ و تسویه‌حساب‌های شخصی نیست

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر فراجناحی بودن تریبون نمازجمعه گفت: تریبون نمازجمعه، میدان جنگ و محل تسویه حساب‌های شخصی نیست.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی گفت: باید آنچه که حق و حقیقت است در تریبون نمازجمعه برای نمازگزاران بازگو شود. نماز جمعه پایگاهی مقدس است و اگر تریبون آن، تریبون جنگ و تسویه حساب های شخصی و جناح بندی باشد نمازگزاراناحساس ناامنی کرده و از نمازجمعه کناره گیری می کنند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه در استان همدان تریبون صلح و امنیت است، اضافه کرد: تعداد نمازگزاران جمعه همدان نسبت به جمعیت این استان در کشور جایگاه نخست را دارد.

امام جمعه همدان جناحی بازی را اقدامی دور از عقل و انصاف دانست و گفت: ائمه جمعه باید اقدامات مثبت مدیران را برای مردم تبیین کنند و درباره اقدامات نادرست مدیران هم انتقادهای سازنده داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که جذب یک جناح سیاسی می شوند آرام آرام چشم خود را بر روی حق و حقیقت می بندند و اشتباهات جناح خود را خوب و اقدامات درست جناح مخالف را بد می پندارند.

امام جمعه همدان با تاکید بر دوری از جناح گرایی اظهار کرد: همگان باید تقوای سیاسی داشته باشند و به دور از گرایش های جناحی و تنها بر پایه حق و حقیقت قضاوت کنند.

آیت الله محمدی اضافه کرد: اصحاب رسانه، امانتدار مردم هستند لذا نباید با گرایش های جناحی در این امانتداری خیانت کنند. 

29219

کد N1377735

وبگردی