آفتاب

320 واحد کوچک و متوسط از اردیبهشت تاکنون 3600 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

320 واحد کوچک و متوسط از اردیبهشت تاکنون 3600 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

تهران- ایرنا- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت سه هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات به 320 واحد صنعتی کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه تاکنون خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محسن صالحی نیا اضافه کرد: نزدیک 50 واحد نیز عقد قراردادشان انجام شده است که چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات شامل این واحدها می شود.
وی اعلام کرد: با توجه به برگزاری نشست با بانک ها و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، این آمار به سرعت در حال گسترش است و قصد داریم تا پایان شهریور همه موارد عقد قرارداد به پرداخت منجر شود و آثار این پرداخت ها و نتایج عملیاتی را از اوایل مهرماه در واحدها ببینیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ابلاغیه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: بر اساس ابلاغیه، واحدهای کوچک را برای توسعه آموزش های فنی و صادراتی کردن و ارتقای سطوح مربوط به فعالیت های این واحدهای کوچک زیر نظر داریم.
به گفته صالحی نیا، در نشست های گوناگون با بانک های مختلف و بانک های عامل بانک مرکزی و همچنین در یک ابلاغیه برای تسهیل در شیوه پرداخت این تسهیلات راهکار داده است.
وی ادامه داد: بر این اساس کار در کارگروه های استانی آغاز شده و نزدیک سه ماه است درخواست ها رسیدگی و بررسی می شود.
به گفته صالحی نیا، نزدیک 10 هزار واحد تولیدی کوچک دارای 100 نفر شاغل، بررسی شده اند که 60 درصد آنها کشاورزی و بقیه صنعتی اند.
به گزارش ایرنا، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ناظر به پروژه های اولویتدار برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است که در اردیبهشت ماه امسال، وظایف و تکالیف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای این پروژه ها ابلاغ شد.
پروژه های اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل «رونق تولید و تعیین تکلیف 7500 واحد تولیدی مشکل دار با هدف فعال کردن آنها»،
«ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه موردنیاز و توسعه صنعت فولاد و مس کشور برای تولید پایدار»، «ارتقای رقابت پذیری واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات»، «مدیریت هدفمند واردات برای حفظ تراز مثبت تجاری»، «افزایش صادرات کالا و خدمات غیرنفتی به میزان 10 میلیارد دلار در سال 1395 نسبت به سال 1394» و «تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و تکمیل و راه اندازی 33 طرح مهم و ملی» است.
اقتصام**9189**1961
کد N1376858

وبگردی