آفتاب

همایش گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در بیمارستان میلاد برگزار شد

همایش گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در بیمارستان میلاد برگزار شد

تهران - ایرنا - همایش گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر با حضور تعدادی از مادران باردار و شیرده در بیمارستان میلاد برگزار شد.

به گزارش ایرنا از بیمارستان میلاد، فریبا امیری متخصص زنان و زایمان بیمارستان میلاد گفت: در سخت ترین شرایط هم شیر دهی مادر ادامه دارد اما بایستی به تغذیه مادران توجه داشت.
وی شیر دهی برای مادران را مفید دانست و گفت: این مهم باعث کاهش وزن نیز می شود.
وی با اشاره به نیاز مادر به تغذیه از مواد دارای ویتامین، کلسیم، ترکیبات آهن و روی، چربی ها، ید، سلنیوم و پروتئین گفت: مهمترین عامل در حجم شیر مادر میزان تقاضای نوزاد است.
میکائیل عظیمی معاون درمان بیمارستان میلاد با بیان اینکه این بیمارستان در سال 1383 لوح دوستدار کودک را دریافت کرده است، گفت: انجام زایمان طبیعی و تغذیه با شیر مادر از برنامه ها وسیاست های اصلی در میلاد است.
وی تغذیه با شیر مادر را کلید توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت روی این موضوع تاکید دارد.
شاهین نریمان فوق تخصص نوزادان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه میزان زایمان طبیعی در این بیمارستان مطلوب است، گفت: ترویج تغذیه با شیر مادر نیز از سیاست های خوبی است که توسط مسئولان بیمارستان میلاد پیگیری می شود.
امسال 11 تا 17 شهریور به عنوان هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شد که فردا یکشنبه پایان این هفته جهانی است، هفته ای که امسال شعار «تغذیه کودکان با شیر مادر و نقش کلیدی آن در راه توسعه پایدار» را داشت.
براساس آمار سازمان تامین اجتماعی، در سال گذشته در ٦٠ بیمارستان ملکی این سازمان ٢٠٧ هزار و ٥٣٨ زایمان انجام شده که ٤٣ درصد به روش سزارین بوده که نسبت به سال ما قبل آن 2،2 درصد کاهش داشته است.
اجتمام**7268 ** 1418
کد N1376754

وبگردی