آفتاب
نتایج یک نظرسنجی:

افزایش بی اعتمادی فرانسوی ها به اقدامات دولت در مقابله با تهدید تروریستی

افزایش بی اعتمادی فرانسوی ها به اقدامات دولت در مقابله با تهدید تروریستی

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد بی اعتمادی فرانسوی ها به اقدامات دولت به ویژه شخص رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور در مقابله با تهدید تروریستی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، نتایج نظرسنجی موسسه افکار سنجی «الب» (Elabe) به سفارش نشریه «آتلانتیکو» حکایت از آن دارد که به اعتقاد دو سوم از فرانسوی ها (65 درصد)، «فرانسوآ اولاند» و «مانوئل والس» رئیس جمهوری و نخست وزیر فرانسه تمامی تدابیر لازم را در مقابله با تهدید تروریستی اتخاذ نکرده اند.
این میزان بی اعتمادی در مقایسه با نظرسنجی مشابه ماه ژانویه (دی/ بهمن) و پس از حمله تروریستی نوامبر (آبان) پاریس ، 19 درصد افزایش یافته است.
به همین ترتیب، تعداد فرانسوی هایی که معتقدند دولت تمامی تدابیر لازم را اتخاذ کرده است، با 19 درصد کاهش به 34 درصد رسیده است.
بر پایه این نظرسنجی، نگاه مثبت به اقدامات دولت در مقابله با تهدید تروریستی در میان هواداران احزاب چپ به طور کلی 15 درصد و در میان طرفداران حزب سوسیالیست حاکم به طور خاص، 18 درصد کاهش یافته است.
نظر منفی به عملکرد دولت در میان هواداران احزاب راست و میانه با 26 درصد افزایش به 78 درصد رسیده است.
نظر منفی هواداران حزب راست افراطی «جبهه ملی» به عملکرد ضدتروریستی دولت نیز با 16 درصد افزایش به 95 درصد رسیده است.
نظرسنجی موسسه الب همچنین نشان می دهد که 77 درصد فرانسوی ها مبارزه با تهدید تروریستی را «ناکارآمد» می دانند و تنها 22 درصد مردم آن ها را مفید و موثر ارزیابی می کنند.
این نظرسنجی اینترنتی در روزهای 2 و 3 اوت (12 و 13 شهریور) و در جامعه آماری یک هزار فرانسوی صورت گرفته است.
در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.
پس از این حمله تروریستی، در سراسر فرانسه وضعیت فوق العاده اعلام شد. وضعیت فوق العاده در فرانسه که تا کنون چند بار دیگر هدف حمله تروریستی گسترده و یا اقدامات تروریستی محدود قرار گرفته تا اوایل سال 2017 میلادی تمدید شده است.
اروپام ** 9053**1856
کد N1376587

وبگردی