آفتاب
رئیس برد اپتومتری وزارت بهداشت

اخذ مجوز برای واردات ملزومات مرتبط با سلامت بینایی اجباری شود

اخذ مجوز برای واردات ملزومات مرتبط با سلامت بینایی اجباری شود

تهران- ایرنا- رئیس برد اپتومتری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که واردات عدسی ها، فرم های عینک و عینک های آفتابی و سایر ملزومات مرتبط با سلامت بینایی، در حال حاضر نیازی به مجوز ندارند، افزود : داشتن مجوز برای این منظور باید اجباری شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ابراهیم جعفرزاده پور در نشست خبری نوزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران اظهار کرد: داشتن مجوز برای واردات ملزومات مرتبط با سلامت بینایی در سایر کشورها حتی در کشورهای منطقه مانند امارات عربی متحده، کویت و یمن اجباری است اما در کشور ما هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: در مورد عینک های آفتابی نیز همین مشکل وجود دارد، در تمام کتب علمی عینک آفتابی به عنوان عینک تجویزی معرفی شده است که باید در آن نمره چشم، رنگ چشم، شرایط آناتومی و مدت قرار گرفتن در معرض نور خورشید لحاظ شود .
جعفرزاده پور اضافه کرد: میزان تیرگی عدسی عینک آفتابی و عینک طبی و آفتابی نیز از مهمترین معیارهایی است که باید در تجویز این عینک ها مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی و نبود آگاهی کافی مردم در این زمینه، برای خرید این گونه عینک ها تنها زیبایی آنها مورد توجه قرار می گیرد.
جعفرزاده پور گفت : میزان تیرگی عدسی های عینک آفتابی و طبی آفتابی (OD) روی کارت مشخصات عینک و یا روی دسته عینک ها درج می شود و برای مصارف مختلف مانند کوهنوردی، ورزش های آبی، اسکی و شرایط معمولی متفاوت است که افراد هنگام عینک باید از آن اطلاع داشته باشند .
وی توضیح داد: لازم است OD عینک های آفتابی برای مصارف معمولی در طی روز 1.5 و برای کوهنوردی، کشاورزی و قرار گرفتن طولانی مدت در دشت برابر با 2.5 تا 3 و برای ورزش خاص آبی و اسکی 3 تا 4 باشد.
ادامه ....
علمی **1834**1354
کد N1376280

وبگردی