آفتاب
دبیر شورای مبارزه با موادمخدر کیش:

قلم رسانه شمشیر برنده ای در امر پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر است

قلم رسانه شمشیر برنده ای در امر پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر است

کیش-ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش تلاش رسانه ها در آگاه سازی جامعه از آسیب های مصرف مواد مخدر را ستود و افزود: قلم رسانه شمشیر برنده ای در امر پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدحسن جهان روز شنبه درنشستی با گرامیداشت یاد شهید محمودصارمی و 17 مرداد ماه روز خبرنگار، با قدردانی از تلاش رسانه ها در آگاه سازی جامعه و همچنین اهمیت پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف موادمخدر، گفت: اگر زیبایی قلم رسانه در جبهه فرهنگی نباشد نمی توان کار مثبتی در این راستا انجام داد.
وی با بیان اینکه نباید با بی تفاوت از خون شهدا به ویژه شهدای راه مبارزه با مواد مخدر گذشت بر آگاهی بخشی ، شفاف سازی جامعه در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه در زمینه اعتیاد تاکید کرد.
سرهنگ جهان قلم رسانه ها را شمشیر برنده ای در امر پیشگیری از آسیب های مصرف مواد مخدر عنوان کرد و افزود: خون شهیدان در قلم رسانه ها تزریق شده است .
وی با تاکید بر سیاست های کلان ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در امرمبارزه با موادمخدرتصریح کرد : امروزه اعتیاد به عاملی برای ازهم گسیختگی خانواده ها تبدیل شده از این رو ضروری است تا مبارزه با موادمخدر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش با بیان اینکه با آگاهی بخشی می توان باورهای غلط را ازخانواده ها دور کرد، افزود: تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر از سودهای کلان خود دست بر نخواهند داشت از این روز سنگر به سنگر و از راههای گوناگون تلاش می کنند تا جامعه به ویژه جوانان را مورد هدف قرار دهند .
وی با ابراز تاسف از افزایش گرایش زنان به موادمخدر، اظهار داشت: نفوذ را جدی نگرفته ایم، دشمن سنگر به سنگر و خاکریز به خاکریز جلو می رود و با سرمایه گذاری های کلان تلاش دارد خانواده ها را درگیر اعتیاد کند.
سرهنگ جهان با تاکید بر اینکه پیشگیری را از مهدهای کودک و مدارس شروع کرده ایم، افزود : اگر چه دیر است اما باید همت کرد .
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کیش با یادآوری اینکه دشمن در جنگ سخت موفق به شکست جوانان این مرز و بوم نشد، گفت : باورهای غلط وبی تفاوتی ها سبب می شود دشمن درجنگ نرم و تهاجم فرهنگی به اهداف خود دست یابد.
وی به تقدیم 3 هزار و 780 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود : همه باید در امر ریشه کنی مبارزه با مواد مخدر دست به دست هم دهند و اگر مردم و مسئولان در این امر کوتاهی کنند در آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.
سرهنگ جهان با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی در خط مقدم مقابله و مبارزه با مواد مخدر گفت: آنها به عنوان سربازانی واقعی در خط مقدم تمام توان و امکانات خود رابرای مقابله با این معضل بزرگ اجتماعی بکار بسته اند.
وی به تاکید مدیرعامل منطقه آزاد کیش و امام جمعه در امر پیشگیری از مواد مخدر و داشتن جزیره ای پاک و سالم و عاری از هر گونه مواد اشاره کرد و افزود: ائمه جماعات و بسیج نیز با تمام توان خود در این عرصه حضور پیدا کرده اند.

*افزایش 50 درصدی کشفیات مواد مخدر در چهارماه نخست سال 95
به گزارش ایرنا، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کیش به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته این شورا در امر پیشگیری پرداخت واز افزایش بیش از 50 درصدی کشفیات مواد در چهار ماهه سال 95 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اطلاع رسانی به موقع، راه اندازی سامانه هوشمند مجوز اشتغال برای ساماندهی کارگران و بکار نگرفتن افراد معتاد در مشاغل کارگری و همکاری مردم اقداماتی است که در راستای کاهش مواد مخدر در جزیره کیش شده است.
سرهنگ جهان به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای داشتن آمار معتادان در راستای برنامه ریزی بهتر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای اشاره کرد و گفت: این شورا موظف است در سریعترین زمان ممکن نسبت به اجرای طرح شیوع شناسی و برآورد وضعیت و تعداد معتادان جزیره کیش اقدام کند.
وی با بیان اینکه چهار کلینیک فعال در جزیره کیش به افراد آلوده به مواد مخدر خدمات ارائه می دهند، افزود : این مراکز با داشتن روانشناسان و با همکاری مرکز توسعه سلامت، بهزیستی و هلال احمر و با استفاده از متادون اقدامات درمانی انجام می دهند .

* استفاده از شناور دریایی برای رصد و شناسایی قایق های حامل موادمخدر
وی در پاسخ به سئوال ایرنا در مورد تجهیز بندرگاه کیش به دستگاه ایکس ری و زمان نصب آن گفت : در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش نیز بر این موضوع تاکید شده و امیدواریم تا پایان سال این دستگاه نصب شود ، همچنین قرار است یک شناور دریایی برای رصد شناورها و قایق ها و دو دوربین برای کنترل افراد نیز در نظر گرفته شود.
سرهنگ جهان در پاسخ به سوال دیگری در مورد نظارت برآرایشگاه های زنانه و مراکز فروش قرص های لاغری نیز گفت: قرار است جلساتی در این راستا برگزار کنیم، باورهای غلط در مورد استفاده از قرص لاغری سبب شده برخی به معضل اعتیاد گرفتار شوند، عرضه برخی داروها توسط افرادی سودجو در عطاری ها ، آرایشگاه ها و یا باشگاه های ورزشی سبب شده زحمات این اصناف زیر سوال برده شود .

* تدریس دو واحد درسی دانشگاهی در زمینه پیشگیری از اعتیاد/ کیش هیچگاه به محل ترک اعتیاد تبدیل نمی شود
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مورد جمع آوری قلیان از اماکن عمومی گفت : تلاش ما داشتن جزیره ای پاک و سالم در تمامی ابعاد است تا همه از جزیره کیش بهشت خانواده به معنای واقعی بهره مند شوند .
وی در مورد طرح تشویقی موسسه ورزش گفت : ایجاد دو مدرسه ورزش رایگان عملیاتی شده است ، مدیریت سازمان از معاونت ورزش و تفریحات سالم خواسته تا نسبت به راه اندازی و استقرار وسایل به همراه مربیان ورزشی در کمپ های معمار و سحر برای استفاده رایگان جوانان و نوجوانان منطقه در راستای برنامه های پیشگیری از اعتیاد اقدام کند.
سرهنگ محمد حسن جهان از تلاش پلیس دریابانی کیش از گشت های شبانه قدردانی کرد و افزود : عملیات های خوبی برای شناسایی مبادی رسوخ انجام شده است که با استقرار شناور دریایی برای رصد قایق ها نیز بهتر خواهد شد .
سرهنگ جهان در مورد همکاری خوب آموزش و پرورش و دانشگاه ها در زمینه پیشگیری از مواد مخدر گفت : 200 نفر از معلمان دوره مربیگری پیشگیری را فرا گرفته اند که پس از قبولی در آزمون حکم مربیگری را از نهاد ریاست جمهوری دریافت می کنند ، 50 نفر از دانش آموزان دختر و پسر نیز به عنوان 'سفیران پاک ' در این زمینه فعالیت خواهند کرد، همچنین 150 نفر از مربیان مهدهای کودک نیز دوره های آموزش را گذرانده اند که با دریافت حکم خود کار آموزش را شروع می کنند ، دو واحد درسی نیز از سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها ارائه خواهد شد .
وی در مورد حمایت های پس از بهبودی معتادان گفت: انجمن معتادان گمنام کیش اقدامات خوبی در راستای تشویق افراد معتاد به ترک موادمخدر انجام داده اند و لازم است مکان و فضایی مناسب برای برگزاری جلسات این انجمن در نظر گرفته شود ، برای حمایت از این افراد با بانک ها نشستی برگزار کردیم تا درصورتی که افراد بهبود یافته بخواهند اشتغالی برای خود ایجاد کنند بتوانیم برای آنها وام اشتغال بگیریم .
این مسئول در شورای مبارزه با مواد مخدر کیش در مورد مجازات معتادان و قاچاقچیان گفت : دادگستری کیش به وظیفه خود و طبق قانونی که قانونگذار برای آن تعریف کرده عمل کرده است.
وی در مورد ایجاد کمپ های ترک اعتیاد در جزیره کیش گفت : کیش هیچگاه به محل ترک اعتیاد تبدیل نخواهد شد و تنها کلینیک ترک اعتیاد داریم .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در پایان تاکید کرد :دستگاه های مرتبط و اثرگذار در مبارزه با مواد مخدرباید تمام ظرفیت خود را برای جلوگیری از رسوخ مواد مخدر در بین افراد جامعه بکار گیرند .
سرهنگ جهان همچنین از رسانه ها خواست تا با قلم ، زبان و تهیه تصاویر و به خاطررضای خدا برای اگاهی بخشی به جامعه در شفاف سازی در زمینه مواد مخدر گام بردارند.
در پایان این نشست از تلاش رسانه ها در امر اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه در مورد آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر قدردانی شد .
شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بدست نیروهای طالبان ، 17 مرداد را به پاس قدردانی از مقام شهید و قلم به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.
1630**1641/1352
کد N1376212

وبگردی