آفتاب

ویژگی بارز شهید صارمی خبرنگار فقید ایرنا از نگاه امام جمعه گرگان

ویژگی بارز شهید صارمی خبرنگار فقید ایرنا از نگاه امام جمعه گرگان

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: شهید محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان عنصری جوان، خدمتگذار و دلسوز در راه اعتلای میهن اسلامی به دست گروهک متحجر طالبان به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نمازجمعه امروز گرگان با گرامی داشت سالروز شهادت محمود صارمی که روز خبرنگار نام گرفته است، افزود: شغل خبرنگاری بسیار مقدس بوده و کسانی که در این حرفه فعالیت دارند باید به قانون و اخلاق حرفه ای پای بند بوده و آبروی دیگران را نریزند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در سایر کشور ها فعالیت رسانه ها را قانون کنترل می کند اما در ایران علاوه بر قانون، شریعت و قرآن کریم نیز در فعالیت این عرصه تاکید و توصیه هایی دارد و این وجه تمایز رسانه های ما با دیگر کشورهاست.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در شریعت ما نسبت به پرهیز از ریختن آبروی افراد تاکید بسیار شده است؛ خطاب به کسانی که به قانون و اخلاق حرفه ای کمتر توجه دارند، گفت: اگر در عرصه رسانه به محدوده تعیین شده و طبق آن عمل نکنید، هرچند از محکمه این دنیا نجات پیدا کنید ولی در آن دنیا پاسخگو خواهید بود؛ ریختن آبروی افراد گناه نابخشودنی محسوب می شود.
امام جمعه گرگان افزود: لازم است خبرنگاران توصیه های اخلاقی قرآن را در فعالیت حرفه ای خود به دقت مورد توجه قرار داده و به آن عمل کنند زیرا حفظ آبروی مسلمان در دین اسلام بسیار تاکید شده است.
گفتنی است 17 مرداد 1377 محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی همراه 8 نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست عوامل گروهک متحجر طالبان به شهادت رسیدند.
شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این رخداد، 17 مرداد را به پاس قدردانی از مقام شهید و قلم به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

* اعزام زائران به حج تمتع در شرایطی که امنیت در عربستان وجود ندارد، واجب نیست
خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعزام زائران به حج تمتع در سال جاری با شرایطی که امنیت برای حضور زائران ایرانی از سوی مسوولان عربستان فراهم نمی شود، واجب نیست.
آیت الله نورمفیدی افزود: مسوولان کشورمان حاضر نیستند به علت همکاری نکردن دولت عربستان و سنگ اندازی آل سعود در تامین امنیت؛ زائران را با مخاطرات جانی به حج تمتع اعزام کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: برخی از مراجع تقلید کشورمان از جمله آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی و نوری همدانی هم اعلام کرده اند با وضعیتی که عربستان به وجود آورده است، اعزام زائران به حج تمتع واجب نیست.
آیت الله نورمفیدی همچنین با تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: هدف از گرامیداشت این دهه برای این است که از این ایام بسیار فرخنده برای الگوبرداری سبک زندگی ائمه اطهار (س) بیشتر بهره داری شود.
امام جمعه گرگان افزود: ائمه اطهار (س) در هر شرایطی که بودند چه در شوکت و عظمت و چه در زندان، هیچ وقت مال و زیبایی دنیا آن ها را از خود بی خود نکرد.
آیت الله نورمفیدی با گرامیداشت روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) بر معرفی ابعاد مختلف شخصیت آن بزرگوار به جامعه و به ویژه نسل جوان تاکید کرد.
6204/6203
کد N1374947

وبگردی