آفتاب

برخی منابع آگاه از دستگیری نماینده آیت الله سیستانی در بحرین توسط آل خلیفه خبر دادند

برخی منابع آگاه از دستگیری نماینده آیت الله سیستانی در بحرین توسط آل خلیفه خبر دادند

بغداد-ایرنا- برخی رسانه های عراقی به نقل از منابعی در منامه مرکز بحرین اعلام کرده اند ، دستگاه امنیتی بحرین روز پنجشنبه نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق را دستگیر کرده است و برخی منابع نیز از ربوده شدن وی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، یکی از منابع گفته که ماموران امنیتی حکومت بحرین شیخ محمد جواد الشهابی را روز پنجشنبه دریک نقطه ایست و بازرسی در الدراز دستگیر کرده است.
در این گزارش قید شده که الشهابی سپس به یک پاسگاه به نام البدیع انتقال یافته است. این گزارش ها جزییات بیشتری ندارد، اما به گفته منابع ، این اقدام حکومت بحرین در ادامه سیاست گسترش دامنه سخت گیری ها علیه شیعیان این کشور است که اکثریت جمعیت بحرین را تشکیل می دهند.
نمایندگان و دفاتر آیت الله سیستانی که در عمده کشورهای جهان بویژه اروپا و آمریکا حضور دارند، تاکنون هیچ گاه دچار چنین مشکلی با کشور های میزبان نشده اند؛ بویژه آن که آیت الله سیستانی همواره بر رعایت قوانین کشورهای محل ماموریت به نمایندگان خود تاکید کرده است.
دولت حاکم بحرین که به اعتقاد کارشناسان تحت سیطره کامل دولت سعودی قرار دارد، اخیرا به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی منتقد بحرینی اقدام کرد که با واکنش جهانی روبه رو شد.
دولت بحرین برغم تذکرهای مکرر سازمان های بین المللی مبنی بر رعایت حقوق شهروندان معترض همچنان اعتراض های مسالمت آمیز شهروندان خود را سرکوب می کند.
شبک **خاورم*4*1770* 1917
کد N1374382

وبگردی