آفتاب

مدیرعامل بانک توسعه صادرات: حمایت از صادرات یکی از راهکار های اصلی کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات: حمایت از صادرات یکی از راهکار های اصلی کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت است

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور گفت: برای کاهش وابستگی بودجه عمومی و جاری کشور به نفت، حمایت از صادرات ضروری است.

علی صالح آبادی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی افزود: کمک به صادرات، کمک به ارتقای تولید داخلی است.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و صادرات محور بودن تولیدات داخلی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است و بر همین اساس حمایت از صادرات به ثبات بازار ارز کمک کرده و تحقق اقتصاد مقاومتی را موجب می شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران بیان کرد: آذربایجان غربی از ظرفیت بالقوه ای در حوزه های اقتصادی بهره مند است و این استان به علت همجواری با کشورهای آذربایجان، ترکیه، عراق، روسیه و حتی آسیای میانه می تواند در زمینه صادرات قدمهای خوبی بردارد.
وی افزود: یکی از سیاست های کشور گسترش مبادلات اقتصادی با روسیه است و با توجه به بهره مندی این کشور از ذخایر ارزی خوب، صادرات به این کشور می تواند نتایج مثبتی برای استان داشته باشد.
صالح آبادی اضافه کرد: بانک توسعه صادرات ایران به شرکت هایی که با روسیه مبادلات تجاری برقرار کرده و به این کشور صادرات انجام می دهند، تسهیلات ویژه پرداخت خواهد کرد.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با تاکید بر تلاش این بانک برای کاهش زمان و فرایند خدمات و تسهیلات بانکی و قول مساعد برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صادراتی این استان افزود: پرداخت تسهیلات به مشتریان صادرات را تقویت می کند.
وی بر ضرورت شناسائی عوامل بازدارنده در تسهیل ارایه خدمات به مشتریان تاکید کرده و این امر را موجب جذب مشتری و افزایش توان رقابتی بانک ها دانست.
وی با اشاره به مشکلات بانک در جذب سپرده و افزایش نیافتن سرمایه از سال 86 تاکنون اظهار کرد: محور فعالیت این بانک کمک به بنگاه های صادرات محور است.
معاون توسعه منابع اقتصادی و انسانی استاندار آذربایجان غربی نیز حضور مدیران ارشد کشوری را در راستای حل مشکلات واحدهای بحران زا و توسعه صادرات مهم برشمرده و خواستار حمایت بیشتر بانک ها از این استان شد.
نادر صفرزاده ادامه داد: در سال جاری بالای 700 میلیون دلار صادرات برای استان هدف گذاری شده است.
وی به موانع صادرات استان به کشورهای همجوار اشاره کرده و افزود: شرارت های داعش در عراق و ناامنی های حاکم بر شرق ترکیه بر صادرات استان تاثیر منفی گذاشته است.
صفرزاده اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه ای که امضا شده، راه برای صادرات به ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان برای فعالان اقتصادی باز می شود.
حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان آذربایجان غربی هم در این جلسه اظهار کرد: مدیرعامل بانک توسعه صادرات با دعوت اتاق بازرگانی به ارومیه آمده است تا مشکلات این حوزه در دستور کار قرار گیرد و فعالان اقتصادی درخواست حمایت جدی از این بانک دارند.
وی خواستار حمایت بیشتر بانک توسعه صادرات از فعالان اقتصادی این استان به لحاظ شرایط مرزی شد.
پور سلطانی نائب رییس دوم اتاق بازرگانی ارومیه هم در این جلسه خواستار تفویض اختیارات بیشتر به شعبه ارومیه شد و گفت: استفاده از یک سری تسهیلات از صندوق ضمانتنامه صادرات در حداقل زمان ممکن درخواست می شود.
وی افزود: یکی از مصوبات اخیر در سفر هیات دولت تسهیلات یک هزار میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی بود که در این مصوبه توسعه صادرات و نقش بانک باید مشخص شود.
پورسلطانی تاکید کرد: بسته مشوق صادراتی و تسهیلات یارانه ها هنوز پرداخت نشده و متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است.
به گزارش ایرنا، نشست فعالان اقتصادی با مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور با حضور صادر کنندگان، رئیس اتاق بازرگانی و معاون استاندار در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد.
در پایان این نشست، فرش دستبافت خوی به مدیر عامل بانک توسعه صادرات کشور اهداء شد.
شبک **8135/1905 **1917
کد N1374247

وبگردی