آفتاب

دولت برزیل برای مهار خشونت ها 1200 نظامی به شمال کشور اعزام کرد

دولت برزیل برای مهار خشونت ها 1200 نظامی به شمال کشور اعزام کرد

مادرید - ایرنا - حمله متعرضان در شمال برزیل به ساختمان های دولتی و آتش زدن چندین دستگاه خودرو باعث شد تا مقام های دولتی تصمیم بگیرند هزار و 200 نظامی به این منطقه اعزام کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ال پاییس، در هفته گذشته خشونت ها در شمال شرق برزیل گسترش یافته است.
این روزنامه می نویسد؛ در پنج روز گذشته بیش از 70 نفر در ایالت 'ریوگرانده دو نورته' به دلیل احتمال دست داشتن در حمله به ساختمان های دولتی و آتش زدن چندین دستگاه خودرو دستگیر شده اند.
در این خبر تصریح شده است؛ به منظور مهار خشونت های اخیر در برزیل که با شروع بازیهای المپیک در این کشور همزمان شده است، دولت این کشور تصمیم گرفت هزار و 200 نظامی را به شمال شرق این کشور اعزام کند.
به گفته مقام های دولتی برزیل، نصب دستگاه های مسدود کننده فرکانس تلفن همراه در ندامتگاه 'پرنامیریم' یکی از دلایل اعتراض های اخیر در این کشور است.
رئیس دولت ایالتی 'ریو گرانده دو نورته' با اعلام اینکه سرکرده های این اغتشاشات دستگیر شده اند، از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.
به گفته وی، در میان دستگیر شدگان در روزها اخیر، برخی رهبران سندیکاهای جرم و جنایت هستند که عاملان فکری این حملات می باشند.
مقام های دولتی می گویند، این سندیکا، باندی است که جرایم سازمان یافته در سائوپائولو و دیگر ایالت های برزیل را در کنترل دارد.
'در سال جاری، سندیکای جرم و جنایت هدف یک عملیات پلیسی ملقب به 'آلکاته یا ' برای انحلال شبکه های تبهکاری که زندان های ایالت را کنترل می کنند، قرار گرفت.'
در ماه مارس سال 2015 ، ریو گرانده دو نورته 'وضعیت فاجعه عمومی' در زندان های خود اعلام کرد.
از آغاز سال جاری میلادی ، تقریبا 300 زندانی فرار کرده ا ند و به گفته برخی از زندانبانان، برخی از زندانیان به طور آزاد در راهروهای زندان ها تردد می کنند .
به گفته اتاق فنی کنترل جنایات خشونت آمیز که نهادی وابسته به دولت است، بیش از 10 درصد قتل ها در ریوگرانده، با زندان ها مرتبط هستند .
به دلیل موج خشونت ها که معمولا شب ها شدت می گیرد، سیستم حمل و نقل شهر ناتال مرکز این ایالت یکشنبه گذشته تعطیل بود و از دوشنبه نیز تعداد محدودی خودرو با نظارت پلیس در پایانه ها فعالیت می کند.
اروپام *5*491**1908**1517
کد N1374043

وبگردی