آفتاب

همایش جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در مشهد برگزار شد

همایش جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- نخستین همایش کشوری جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

300 نفر از مسئولان، متخصصان و پژوهشگران حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در این همایش حضور دارند.
33 مقاله به دبیرخانه همایش کشوری جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش ارائه و از این میان سه مقاله برتر در همایش قرائت شد.
'تاکید بر لزوم تشکیل اتاق فکر و تنظیم برنامه های راهبردی رشته علوم و معارف اسلامی، گزینش و توجیه مدیران و معلمان نسبت به این رشته، تشکیل شبکه دانش آموختگان و انتشار نشریه گفتمان ساز در این حوزه' محورهای مورد تاکید در این همایش هستند.
علوم و معارف اسلامی یکی ازچهار رشته مصوب شاخه نظری دوره متوسطه آموزش و پرورش محسوب می شود. دانش آموختگان این رشته می توانند در حوزه های علمیه و تمامی رشته های علوم انسانی، علوم قرآن و حدیث و حوزه های مشابه تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند.


همایش جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدارس معارف شهید مطهری و صدرا، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برپا شده است.
همچنین در این همایش آیت الله امامی کاشانی، دکتر نوید ادهم؛ دبیرکل شورای آموزش عالی و دکتر محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهشهای آموزش و پرورش سخنرانی می کنند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز در این همایش گفت: مدارس امام رضا(ع) با نگاهی عمیق به مسایل دینی و اسلامی در سال 1365 با همت و تلاش مرحوم آیت الله واعظ طبسی تاسیس شد.
محمدتقی فخریان افزود: با توجه به برنامه ریزیها و فعالیتهایی که سه گروه هدف دانش آموزان، خانواده دانش آموزان و در سطح جامعه انجام گرفت مراجعه دانش آموزان برای تحصیل در دبیرستانهای امام رضا(ع) افزایش یافته است.
وی ادامه داد: امسال 350 نفر با معدل بالای 19 برای ثبت نام در دبیرستانهای امام رضا(ع) مراجعه کردند و از این میان 100 نفر پذیرش شدند.
7507/1858
کد N1373595

وبگردی