آفتاب

رییس جمهوری فیلیپین نام مقامات دولتی دخیل در قاچاق مواد مخدر را افشا می کند

رییس جمهوری فیلیپین نام مقامات دولتی دخیل در قاچاق مواد مخدر را افشا می کند

کوالالامپور- ایرنا – 'رودریگو دوترته' رییس جمهوری جنجالی فیلیپین که برای افزایش امنیت مردم مقابله با باندهای قاچاق مواد مخدر را آغاز کرده است، اعلام کرد در حال برنامه ریزی برای انتشار نام مقامات دولتی دخیل در تجارت مواد مخدر است.

به گزارش ایرنا، دولت فیلیپین پیش از افشای نام این مقامات دولتی مرتبط با قاچاق مواد مخدر، یک فرصت کوتاه مدت به این مقامات داده است تا خود را از تجارت مواد افیونی دور کنند.
'رودریگو دوترته' شانزدهمین رییس جمهوری فیلیپین که با تعهد به سرکوب جرم و جنایت و باندهای مواد مخدر پیروز انتخابات این کشور جنوب شرق آسیا شد دهم تیر ماه سکان هدایت این کشور را در دست گرفت و مقابله با خرده فروشان و معتادن را کلید زد.
تارنمای 'کمپوس' اندونزی نیز روز پنجشنبه با اشاره به تلاش دوترته برای افشای مدیران دولتی که دستی در قاچاق و توزیع مواد مخدر این کشور 100 میلیون نفری دارند، از محبوبیت وی نزد مردم خبر داد.
'سالوادور پانلو' مشاور رییس جمهوری فیلیپین، گفت که همه از این لیست شگفته زده می شوند. دوترته باید نام 27 سیاستمدار محلی را در آینده نزدیک فاش کند.
نظرسنجی ماه گذشته موسسه پژوهشی 'پالس آسیا' نشان داد محبوبیت دوترته بین مردم فیلیپین به 91 درصد رسیده که بالاترین میزان محبوبیت روسای جمهوری این کشور از سال 1991 میلادی تاکنون است.
پلیس ملی فیلیپین اعلام کرد از زمانی که دوترته دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرده و به قدرت رسیده است دستکم 400 فروشنده مشکوک مواد مخدر کشته شده اند.
از سوی دیگر، چهار هزار و 500 نفر دستگیر شدند و صدها نفر خود را تسلیم کردند.
با این حال، این عددها شامل قاچاقچیان مظنونی نمی شود که توسط گروه های مردمی و غیر از پلیس کشته شدند.
براساس برخی گزارش ها، زندانی که پیش از این ظرفیت نگهداری 800 مجرم را در فیلیپین داشته، هم اکنون محل نگهداری سه هزار و 800 زندانی شده است.
دوترته که مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و از سوی دیگر توسط رسانه های غربی برای این گونه مقابله با باندهای مواد مخدر تحت فشار است، تاکید دارد حقوق بشر در مبارزه با قاچاق مواد مخدر جایگاهی ندارد.
آساق**1611
کد N1373526

وبگردی